کد خبر: ۱۶۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
استاندار فارس خبر داد:

افتتاح یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در دهه فجر

استاندار فارس گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر، یک هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس امروز ۱۱ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر ۱۴۰۲ پروژه‌های مختلفی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح و بهره‌برداری هزار و ۵۸۱ پروژه در استان فارس خبر داد و افزود: به‌طورکلی این پروژه‌ها به ارزش ۳۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است همچنین قابل‌ذکر است که در سال گذشته هزار و ۴۴۳ پروژه افتتاح و بهره‌برداری‌شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز ۷۲۹ پروژه افتتاح شده است.

ایمانیه با اعلام این خبر که تعداد پروژه‌ها نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است، تصریح کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به دهیاری‌ها با ۳۸۷ پروژه، شهرداری‌ها ۳۰۱ پروژه و کمیته امداد امام خمینی (ره)۱۷۵ پروژه بوده است.

استاندار فارس یادآور شد: بیشترین عدد به ترتیب مربوط به اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس است که با ۱۵۸ هزار میلیارد ریال، شهرداری‌ها ۱۰۲ میلیارد ریال و شرکت گاز این استان با ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول گفت: بیشترین تعداد پروژه‌های در دست بهره‌برداری مربوط به شهرستان شیراز است و شهرستان‌های نی‌ریز و لار نیز در مرتبه‌های بعدی قرار دارند و در حوزه ریالی نیز شهرستان شیراز، نورآباد و لار به ترتیب حائز بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بوده‌اند.

ایمانیه با اشاره به اینکه پروژه بزرگ راه‌آهن اقلید - یزد برابر اعلام وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طراحی کتابخانه مرکزی شیراز نیز تمام شده و وارد گام عملیاتی شده است.

وی افزود: با امضای روز گذشته رئیس‌جمهور مشکل ۲۲ساله پروژه اهل‌بیت در شرق صدرا نیز مرتفع شد و همچنین در بحث آورده شهرداری شیراز در محور قره پیری که نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان است، مقرر شد با تغییر کاربری و ایجاد ارزش‌افزوده، آورده شهرداری جبران شود؛ اما به‌منظور جلوگیری از زمین‌خواری، کوه خواری و واسطه‌گری بنا شد که این پهنه دارای کاربری فضای سبز و جنگل‌کاری شود.

ایمانیه به انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده و ۱۵ شبکه تلویزیونی ویژه هر حوزه انتخابیه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال شده است که ۴ شعبه اخذ رأی نیز ویژه اقلیت‌های مذهبی است.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در فارس ۵ نفر است که اگر تأیید صلاحیت مجددی انجام نشود یا انتقال داوطلب از استان دیگری به فارس صورت نگیرد و تعداد داوطلبان به حدنصاب قانونی نرسد، انتخابات خبرگان رهبری در فارس برگزار نخواهد شد.

وی در پایان گفت: خود را در محض خداوند متعهد به بی‌طرفی می‌دانم و از صندوق‌های رأی به‌عنوان امانت صیانت خواهم کرد.



انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان