کد خبر: ۱۶۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
هم‌زمان با دهه مبارک فجر انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی در آباده و استهبان

هم‌زمان با دهه مبارک فجر دو طرح زیرساختی و یک طرح تولیدی در شهرک صنعتی آباده و یک طرح تولیدی در شهرک صنعتی استهبان است که برای بهره‌برداری از آنها مجموعاً ۷۷ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هم‌زمان با دهه مبارک فجر دو طرح زیرساختی و یک طرح تولیدی در شهرک صنعتی آباده و یک طرح تولیدی در شهرک صنعتی استهبان است که برای بهره‌برداری از آنها مجموعاً ۷۷ میلیارد تومان هزینه شده است. 

طرح‌های زیرساختی شهرک صنعتی آباده شامل زیرسازی، آسفالت و جدول‌کشی خیابان‌ها با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و واحد تولیدی بتن شرکت کارا بتن آپادانا در شهرک صنعتی آباده با میزان سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت سالیانه ۱۵۰ هزار تن بتن و اشتغال ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسیدند.

 سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده یکی از شهرک‌های صنعتی فعال استان است که از وضعیت زیرساختی مطلوبی نیز برخوردار است گفت: تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صنعتی از طریق اولویت‌بندی طرح‌ها در برنامه قرار گرفته و به مناسبت این ایام دو طرح زیرساختی در این شهرک صنعتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این شهرک صنعتی که در حال حاضر ۱۲۲ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در آن منعقد شده، قطب صنعتی شمال فارس محسوب می‌شود و توانسته بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: هم اکنون ۶۳ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰ نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

همچنین در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس واحد بسته‌بندی بندی انجیر و خشکبار در شهرک صنعتی استهبان با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و اشتغال ۴۵ نفر به بهره‌برداری رسید. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۴۳۰ متر با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع همراه با سردخانه ۳۰۰ تنی ساخته شده و ظرفیت بسته‌بندی سالانه هزار تن محصول انجیر را دارد.

 در شهرک صنعتی استهبان ۵۳ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد و ۳۰ واحد با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان