کد خبر: ۱۵۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا سرپیچی بانک‌های خصوصی از تذکر استاندار

آن‌چه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تاجمعه در فارس چه خبر بود؟

افزایش ظرفیت واگذاری زمین در شهرک صنعتی شیراز 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: ۳۳هکتار زمین به مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزوده شد.

محمود کارگر» از جهرم قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان کشور شد.

مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.دراین مسابقات «محمود کارگر»، نوجوان جهرمی، در وزن ۷۱ کیلوگرم موفق به کسب مقام نخست این وزن و کسب دو بنده تیم ملی نوجوانان کشتی جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی گردید.

خبر خوب برای فرهنگیان

احکام رتبه بندی ۵۷ هزار و ۳۰۰ معلم استان فارسی صادر شد.

معاون پژوهش،برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت:با تلاش‌های بی وقفه صورت گرفته، استان فارس در رتبه بندی در سطح کشور پیشتاز است و تنها احکام رتبه‌بندی تعداد یک هزار و ۶۶۳ نفر از معلمان که مستندات خود را در مرحله آخر بارگذاری نموده اند و بنا به دلایلی کسری مستندات داشته اند، به‌عنوان مشمول رتبه بندی یا فاقد رتبه بندی لحاظ شده‌اند که در میز کار رتبه بندی وزارت در حال بررسی است.

عدم تبعیت بانک‌های خصوصی صدای ایمانیه را درآورد.

سرپیچی مدیریت ۵ بانک خصوصی در فارس از تذکر‌های استاندار

 ایمانیه،استاندار فارس گفت:بانک‌های سرمایه، پاسارگاد، ایران زمین، آینده و اقتصاد نوین منابع استان فارس را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

نجات ۴۲ نفر سرباز 

 در آستانه نوروز فاجعه مانند کشته شدن سربازان در حادثه سقوط اتوبوس در گردن لای رز  از بیخ گوش شهر نیریز گذشت.

برگزاری اردوی جهادی دانشجویان فارس در نوروز ۱۴۰۲

سعید یوسفی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در بازدید از اردوهای جهادی دانشجویی این استان گفت: از ۲۳ اسفندماه سال جاری تا ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۲ اردوهای جهادی دانشجویی عهد خدمت نوروزی برگزار می‌شود.

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد لارستان

در پی دیدار فرماندار ویژه لارستان با معاون مالی اداری کمیته امداد کشور و بیان نیازهای کمیته امداد لارستان در سرفصل‌های مددجویی و تشکیلاتی، مبلغ ۵ میلیارد ریال به صورت ویژه و در قالب کمک موردی مددجویان تحت پوشش امداد لارستان اختصاص یافت.

تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات فارس لغو شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات این استان که تا پایان ۱۴۰۱ ادامه داشت، در سال ۱۴۰۲ لغو شد. تمام ادارات فارس از شنبه تا پنجشنبه فعالیت خواهند داشت.

فاز نخست بزرگترین جایگاه سوخت جنوب کشور در فارس افتتاح شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از افتتاح فاز نخست بزرگترین جایگاه سوخت جنوب کشور در شهرستان آباده با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی خبر داد.

از حوزه علمی چه‌خبر؟

دانشگاه شیرازرتبۀ اول کشور در نظام رتبه‌بندی نیچرایندکس را کسب کرد.

بنا به آخرین نتایج نظام رتبه‌بندی نیچر ایندکس که براساس مقالات منتشرشده در مجلات معتبر بین‌المللی، مربوط به بازۀ زمانی دسامبر۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ اعلام شده است؛ دانشگاه شیراز صدرنشین دانشگاه‌های کشور شد.

رشد قارچ‌گونه ساخت مسکن در شهر صدرا و زیرساخت‌هایی که پاسخگو نیست.

شهردار شهر صدرا با اشاره به این‌که این شهر پایلوت ساخت مسکن شده است، گفت: افزایش جمعیت در این شهر رشد قارچ گونه دارد و زیر ساخت‌ها در آن نیز مناسب نیست.

دستور رئیس کل دادگستری فارس برای آزادی ۵ نفر از زندانیان جوان و نوجوان

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن صدور دستوراتی در راستای آزادی ۵ نفر از زندانیان جوان و نوجوان کانون اصلاح و تربیت، اقدامات فرهنگی، اصلاحی و تربیتی در زندان‌های فارس زمینه کاهش چشمگیر بازگشت زندانیان به زندان‌ها شده است.

مرودشت - شیراز پر ترددترین محور استان فارس‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز گذشته بیش‌ترین تردد در محور "مرودشت- شیراز" ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

فارس با بارش باران به استقبال بهار رفت.

فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران در بیشتر نقاط استان فارس شده است.

کمک ۱۳ میلیارد ریالی بیت آیت‌ الله مُهری به بیمارستان مُهر

اسماعیل هاشم زاده دبیر هیات امنا بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مُهر گفت: با پیگیری هیئت امنای بیمارستان و بیت آیت الله مُهری ۴ دستگاه پزشکی مورد نیاز بیمارستان مُهر خریداری شد.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224













نظرات بینندگان