کد خبر: ۱۶۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهردار شیراز مطرح کرد:

شیراز ۱۴۰۴ متفاوت‌تر از شیراز کنونی

شهردار شیراز گفت: شهر شیراز عضو هیأت مدیره شهر‌های تاریخی جهان است و این نوید را به مردم شیراز داد که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد حسن اسدی امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در روز بزرگداشت شیراز گفت: فروردین پشت سر گذاشته شد و شهر شیراز میزبان میلیون‌ها مسافر و زائرین سراسر کشور و دنیا بود و به ۱۵ اردیبهشت ماه و روز شیراز نزدیک می‌شویم.

وی ضمن قدردانی از اصحاب شعر ،ادب و هنر بابت حضور در مراسم روز شیراز بیان کرد: هر گردشگری که وارد شهر شیراز می‌شود به تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌رود و آنها را مشاهده می‌کند چرا که شیراز شهر شعر، ادب و فرهنگ است و شهری است که چهار مرتبه پایتخت بوده است.

اسدی با اشاره به اینکه خاک شیراز دامن گیر است،ادامه داد: بسیاری از افراد بعد از یک بار آمدن به شیراز یا مردمان شیراز بیان می‌کنند می‌خواهیم این شهر را انتخاب کنیم چرا که مردمان خون گرم ،صمیمی با ادب و فرهنگی دارد.

وی با اشاره به میان روی که خداوند در قرآن کریم آیاتی را فرمودند،اضافه کرد: وَ الَّذینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَوامًا. آنان کسانی هستند که هر گاه انفاق کنند نه اسراف کنند و نه سخت گیری، بلکه در میان این دو اعتدال می‌ورزند.

 اسدی ادامه داد:این آیه بیانگر یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی است که رعایت آن، سبب آسایش و آرامش فرد و جامعه می‌شود همچنین بسیاری از گره‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی را برطرف می‌کند. این مسئله اعتدال است.

شهردار شیراز اضافه کرد:حتی ارسطو به اعتدال اشاره می‌کند همچنین یقین دارم تمام افکار بزرگان این شهر در حوزه شعر و ادب است.

وی افزود: علم، ادب و صمیمیت شیرازی‌ها مصداق حرف بزرگان دنیا است و باعث می‌شود وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر کند.

اسدی گفت: قرار بود امشب بین شهرداران شیراز، یزد و اصفهان تفاهم نامه مثلث گردشگری مبادله شود اما به دلایلی رخ نداد و امید است که در آینده این تفاهم‌نامه مبادله شود.

شهردار شیراز از موزه بلدیه که به زودی به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد خبر داد و گفت: سند سومین حرم اهل بیت هم به زودی رو نمایی خواهد شد.

شیراز ۱۴۰۴ متفاوت‌تر از شیراز کنونی

وی از نوید خوب به مردم شیراز خبر داد و گفت: در این شهر اتفاقات بسیار خوب عمرانی و معماری در حال اجرا است همچنین سه خط مترو در این شهر در حال اجرا شدن است.

اسدی با بیان اینکه شهر شیراز یک شهر زیر زمینی است و همچنین ما در تمام ارتفاعات شهر شیراز در حال کار هستیم،ادامه داد: ۲۵ هزار میلیارد از بودجه شهرداری شیراز در حوزه عمرانی تخصیص داده شده است باقی بودجه شهرداری اختصاص به ‌کارهای محرومیت‌زدایی و مسجد محوری است.

وی افزود: آکواریوم شیراز درحال اجرا است و قرارداد تلکابین شیراز هم بسته شده است و این افتخار است که شیراز در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت محیط زیست انتخاب شد.

 اسدی در پایان گفت: شهر شیراز عضو هیأت مدیره شهرهای تاریخی جهان است و این نوید را به مردم  داد که شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز متفاوت خواهد بود.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، شهردار ، روزشیراز
نظرات بینندگان