کد خبر: ۴۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

شهردار شیراز: 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت می فروشیم

شهردار شیراز گفت: فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت در دستور کار است و برای انتشار این اوراق 350 میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌ایم.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز،‌ علیرضا پاک فطرت در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی اعلام کرده شهرداری شیراز در بحث مدیریت اوراق مشارکت در بین تمام دستگاه‌ها مقام برتر را کسب کرده و دلیل آن این بوده که هزینه‌هایی که شده بهترین نوع هزینه‌کرد بوده و سود سررسید نیز به موقع پرداخت شده است.

شهردار شیراز با اشاره به این که بانک مرکزی اعلام کرده سایر دستگاه‌ها از شهرداری شیراز الگو بگیرند، بیان کرد: هدف این است این پروژه‌ها در نقاط محروم‌تری اجرا شود که سرمایه‌گذار بخش خصوصی به سادگی به سمت آن نمی‌رود تا باعث رونق منطقه شده و معماری پروژه‌ها الگویی برای سایر سازندگان در آن مناطق باشد

پاک فطرت با بیان اینکه هفت پروژه اوراق مشارکت به مبلغ 350 میلیارد تومان تعریف شده است، ادامه داد: برای تعریف اسناد مالکیت، طرح اولیه و توجیه اقتصادی جلسات کارشناسی متعددی برگزار و به همین علت پروژه‌های اوراق مشارکت امسال زودتر از سال گذشته تعریف شد.

وی با اعلام اینکه به طور معمول پروژه‌ها دو برابر میزانی که قرار است اوراق به فروش برسد تعریف می شود، چراکه شاید بانک مرکزی تعدادی از پروژه‌ها را قبول نکند، اضافه کرد: به چند دلیل نمی‌خواهیم زمان را از دست بدهیم چرا که پس از تصویب این طرح‌ها در شورا باید به موقع به بانک مرکزی و وزارت کشور ارسال شود.

شهردار شیراز با تاکید بر این که محوریت این طرح‌‌ها ساخت پارکینگ و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است، گفت: مجتمع تجاری پارکینگ غدیر در میدان غدیر یکی از این طرح‌ها است و به این سبب تجاری در آن دیده شده که خود را سرپا نگاه دارد.
پارک 10 هکتاری در بلوار رحمت، بازار بزرگ ماهی و پروتئین خیابان کارگر، مجتمع امیرکبیر، مجتمع تجاری فخرآباد در دروازه کازرون، بازار هنر در منطقه هشت شهرداری و یک پروژه تجاری اداری در فرهنگ شهر، طرح‌های اوراق مشارکتی امسال است.


نظرات بینندگان