کد خبر: ۱۶۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

اجرای پویش سلامت دندان در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به‌ عنوان شایع‌ترین بیماری غیر واگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، باهدف ارتقای آگاهی عمومی از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عباس رضائیان‌زاده ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، باهدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

وی از بیماری‌های دهان و دندان به‌عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیر واگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم‌وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به‌عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

اجرای پویش سلامت دندان در فارس

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی مؤثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به‌عنوان‌مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

وی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

انتهای خبر/

 

برچسب ها: دندان ، علوم پزشکی ، فارس
نظرات بینندگان