کد خبر: ۱۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰

شکست سیا از حزب الله

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در اعترافی دیرهنگام با اشاره به بازداشت دو جاسوس آمریکا در حزب الله نوشت که سازمان سیا شکست سختی را از حزب الله دریافت کرد.

خبرگزاري آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از مقامات سابق و کنونی آمریکایی اعلام کرد که سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا (سی.آی.ای) بعد از اینکه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان هویت تعدادی از جاسوسان بازداشت شده این سازمان را در حزب الله افشا کرد، احساس شکست شدیدی می کند.


بر اساس اعلام این خبرگزاری، مسؤولان آمریکایی به رغم تکذیب خبر سید حسن نصرالله از سوی سفارت آمریکا در لبنان در مورد بازداشت دو جاسوس آمریکایی در حزب الله، احساس  شکست شدیدی می کند.

این خبرگزاری می افزاید که مقامات اطلاعاتی آمریکا به صورت محرمانه در ماه های اخیر تلاش های زیادی را برای محافظت از جاسوسان باقیمانده خود می کند تا حزب الله آنها را شناسایی نکند. تعدادی از مقامات آمریکایی که البته خواستار عدم افشای نام خود شده بودند نيز اعلام کردند که خسارتی که آمریکا در لبنان دریافت کرد، بسیار بیشتر از حد معمول آن بود.

آسوشیتدپرس می افزاید: سی آی ای می داند که اقداماتی که در لبنان انجام داده، ضعیف است، هشدارهایی نیز به برخی مسؤولان سیا بویژه فرمانده یگان نظارت بر عملیات حزب الله لبنان در این زمینه رسیده است، اما مشخص نیست که مسئولیت وقوع این مصیبت بزرگ بر عهده چه کسی است و معلوم نیست که آیا این اتفاق می تواند بر قدرت سیا در جذب عناصر جدید در لبنان تاثیر داشته باشد یا نه؟

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آمریکایی می نویسد که حزب الله مسئول کشتن بیشترین تعداد آمریکایی ها قبل از سپتامبر 2001 بوده است و سازمان های جاسوسی آمریکا هرگز نمی خواهند اهمیت این حزب را کم جلوه دهند.

این خبرگزاری همچنین تاکید کرد که مسؤولان سیا بر ضرورت اتخاذ بالاترین مرحله هشدارها در تعامل با این منابع در لبنان تاکید کرده اند، این در حالی است که یک مقام آمریکایی دستوراتی را برای نحوه تعامل با واقعیت های جدید در این زمینه صادر کرده است.
 
انتهای خبر/ک
برچسب ها: سیا ، حزب الله ، شکست
نظرات بینندگان