کد خبر: ۱۶۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو شورای فرهنگ عمومی فارس در گفتگو با شیرازه:

با حمایت خداوندنقشه طبس خنثی شد

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: آمریکا در سال ۱۳۵۹ در طبس اقداماتی که انجام داد ما شرایطی نداشیم که پاسخ دهیم و با حمایت خداوند هم نقشه آن‌ها خنثی شد اما امروزه قدرتی را خداوند به ما عطا کرده که آن‌ها مجبور هستند قدرت ایران را ببیند و از آن بترسند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس که سال ۱۳۵۹ هجری شمسی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی روی داد، باعث تحقیر و رسوایی بزرگ آمریکا در جهان شد. صحرای طبس یادآور شکست خفت بار متجاوزان در عملیات پنجه عقاب و تبلور قدرت امداد الهی است؛ واقعه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر که ناکامی آمریکا در دستیابی به توطئه‌های شوم خود و حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

سردار رضی حدائق عضو شورای فرهنگ عمومی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، گفت: در آستانه شکست حمله آمریکا در عملیاتی که در سال ۱۳۵۹ به اصطلاح برای آزادی گروگان‌هایی که در ایران بودند که عملاً کشور ما مانع جاسوسی آمریکا در کشور ایران شده بود.

وی با بیان اینکه برای یادآوری این اتفاق شاید انقلاب ایران ماهیت‌اش برای دنیا و بعضی افراد که در کشور زندگی می‌کرند روشن نشده بود، افزود: این عملیاتی که آمریکایی‌ها در طبس انجام دادند باعث شد دستاورد و ماهیت انقلاب اسلامی ایران را نشان داد انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی است و این شکست نشان دادکه این انقلاب مورد توجه خداوند است.

حدائق تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این عملیات از غافلگیری ما استفاده کردند و در مرکز کشور ما به صورت شبانه نفوذ کردند و در منطقه طبس آرایش گرفتند و برنامه‌ریزی کردند که چطور وارد تهران شوند و طبس را به عنوان پایگاه انتخاب کرده بودند غافل از اینکه بدانند این انقلاب توانست کشور را از دست رژیم صفاک ستم شاهی بیرون آورد.

وی افزود: آمریکایی‌ها به سادگی در طبس دچار مشکل شدند و شکستی خوردند و خسارات بسیاری را چشیدند که بعد از آن آمدند در هشت سال جنگ دفاع مقدس در حمایت از عراق در آمد اما ایران با تمام کمبود امکانات توانست بایستد و در جنگ به پیروزی برسد.

سردار حدائق با بیان اینکه علی رغم دشمنی‌هایی که مشخصاً از طرف آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل ما روز به روز قدرتمند‌تر شدیم، یادآور شد: ایثارگری و مقاومت مردم مؤمن و هدایت و حمایت‌های الهی باعث پیشرفت کشور گا در مقابل دشمنان شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: امروز شاهد هستیم که عملاً دشمنان زمین گیر شده‌اند و الحمدالله جبهه مقاومت به قدرتی دست پیدا کرده است که وقتی ما عملیات وعده صادق را انجام می‌دهیم که برای اولین بار یک کشور ورود پیدا می‌کند و به شیشه عمر استکبار جهانی ضربه می‌زند و اسرائیل را دچار آسیبی می‌کند که جبران‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: آمریکا در سال ۱۳۵۹ در طبس اقداماتی که انجام داد ما شرایطی نداشیم که پاسخ دهیم و با حمایت خداوند هم نقشه آن‌ها خنثی شد اما امروزه قدرتی را خداوند به ما عطا کرده که آن‌ها مجبور هستند قدرت ایران را ببیند و از آن بترسند.

سردار حدائق با با اشاره به اینکه آمریکا امروزه خود را ابر قدرت نمی‌داند، ادامه داد: چراکه ما اعلام کردیم به کسانی که به خاک سوریه به خاک ما تجاوز کرده و فرماندهان مارا به شهادت رساندند انتخام خواهیم گرفت اما کشور آمریکا۱۰ بار اعلام کرد که ما در هیچ گونه از این‌حملات اطلاعی نداشتیم، نبودیم و به ما کاری نداشته باشید.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: آمریکا در شرایطی قرار دارد که می‌خواهد به ایران ثابت کند که در جریان تعرض به خاک شما ارتباطی نداشتم و به بنده کاری نداشته باشید.

وی در پایان گفت: بنابرین‌امیدواریم که مسیری را این انقلاب طی کرده با وعده الهی قوی و محکم کنیم تا بتوانیم این انقلاب را دست امام زمان(عج)بسپاریم.

به گزارش شیرازه، باید تأکید کرد که با نگاه به تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی ایران به راحتی می‌توان مشاهده کرد که شمار شکست‌های آمریکا در مقابل ایران به حدی زیاد است که هر کدام از آن‌ها موجب تکه‌، تکه شدن هیمنه‌ یانکی‌ها در منطقه شده است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: طبس ، شکست ، آمریکا
نظرات بینندگان