کد خبر: ۲۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

ورّاجي هاي اسرائيل نتيجه معكوس داشت

لفاظي هاي رژيم صهيونيستي در زمينه تهديد نظامي، ابزاري براي وادار كردن ايران به مذاكره است.

ي بي سي ضمن انتشار اين تحليل، به سخنان اخير نتانياهو پرداخت كه خطاب به اعضاي كابينه خود گفته بود بيش از اين درباره حمله به ايران ورّاجي و پرگويي نكنند چرا كه زيان هاي سنگيني براي اسرائيل در پي دارد و تل آويو را در خط مقدم مواجهه با ايران قرار مي دهد.
بي بي سي ايجاد انفعال در ايران را يكي از اهداف جنگ تبليغاتي اسرائيل توصيف كرد و افزود: منفعت احتمالي كوبيدن بر طبل تهديد نظامي، اين است كه ايران با مشاهده جدي تر شدن احتمال درگيري، از باب مذاكره وارد مي شود.
بي بي سي درباره هدفگذاري صهيونيست ها از تهديد نوشت: در اين صورت ديپلمات هاي آمريكايي و غربي روي اين موضوع تاكيد خواهند كرد كه اگر همكاري براي تشديد تحريم ها صورت نگيرد، احتمال وقوع جنگ بيشتر است پس براي وقوع جنگ بايد تحريم ها را افزايش داد(!) اما به نظر مي رسد اكنون آمريكا خود احساس مي كند تاكيد روي حمله اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران مي رود تا به جاي مفيد بودن به عاملي تخريبي تبديل شود. سخنان اخير نتانياهو نشان دهنده وجه تخريبي موضع گيري هاي متعدد مقامات اسرائيل در مورد حمله به ايران است. وي اين سخنان را وراجي خوانده و گفته است كه چنين صحبت هايي به شدت براي اسرائيل زيان بار است و علاوه بر قرار دادن اسرائيل در خط مقدم ماجرا، به تحريم ها نيز ضربه مي زند.
يادآور مي شود روز گذشته شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي با اذعان به استواري و بي باكي جمهوري اسلامي و بي آن كه به تهديدهاي مقامات اين رژيم اشاره كند گفت: حكومت ايران هيچ گونه رفتاري كه حاكي از كوتاه آمدن و مثبت باشد از خود نشان نمي دهد و پيوسته از تخريب و نابودي سخن مي گويد.
وي با اقدام نظامي مخالفت كرده و گفته كه بايد روش هاي غيرنظامي را به آزمون گذاشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان