کد خبر: ۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

قفل الكترونيكي هوشمند با قابليت‌هاي امنيتي نامحدود ساخته شد

مبتكر جوان ايراني موفق به ساخت قفل الكترونيكي هوشمند با قابليت‌هاي متنوع امنيتي شد كه امكان مجهز شدن به ريموت كنترل، سيستم كدينگ، سيستم تايمينگ، سيستم شناسايي اثر انگشت، سيستم كارت الكترونيكي و ... را دارد.

محمد آزموده گرجي، مخترع قفل الکترونيکي در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي ايسنا اظهار داشت: اين نوع قفل‌ يک سيستم بهينه از لحاظ ساختاري و عملکرد است که به نوبه خود بسيار کاربردي است و مي توان آن را در طرح ها و اندازه‌هاي مختلف براي استفاده در شرايط مختلف از قبيل در آپارتمان، انبار، بانك و ... ساخت. اين سيستم، جايگزين مناسبي براي قفل‌هاي سنتي کليدي مي باشد و البته مي توان آن را به قفل هاي قديمي افزوده و به صورت روکار جهت بالا بردن ضريب امنيت مورد استفاده قرار داد که هم يک سيستم شب بند مطمئن است و هم يک سيستم قفل امنيتي با شرايط باز و بسته كردن ريموتي. اين سيستم که به هيچ طريق قابل نفوذ نيست در شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات، گاو صندوق‌ها و درهاي ضد سرقت، زندان‌ها و ... قابل استفاده است.

وي خاطرنشان كرد: ساده ترين نقطه تمايز اين قفل‌ها با قفل‌هاي قديمي، باز و بسته كردن درها توسط سيستم ريموتينگ است و ضمنا به سادگي مي توان به طرق مختلف آن را باز و بسته كرد.

آزموده گرجي، سهولت بازگشايي درهاي ورودي آپارتمان‌ها و قابليت برنامه‌ريزي و گرفتن اطلاعات ورود و خروج را از مزاياي به كارگيري اين قفل‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: از ديگر ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين قفل هوشمند و ضد سرقت، امكان كنترل آن از هر جاي دنيا از طريق تلفن ثابت و يا تلفن همراه مي‌باشد، براي مثال چنانچه به هر دليل تمايل نداشته باشيم، يكي از كنترل از راه دورهاي قفل هوشمند و ضد سرقت خود را به كسي بسپاريم و در عين حال نياز به برداشتن سند، مدرك، قطعه، كالا و يا هر چيز ضروري ديگري از داخل اتاق يا انبار خود باشيم و امكان مراجعت به محل به هر دليل وجود نداشته باشد، مي‌توانيم به سادگي پس از هماهنگي با شخصي مورد اعتماد از طريق تلفن همراه و يا تلفن ثابت با يك تماس تلفني از هر جاي دنيا نسبت به باز كردن قفل هوشمند و ضد سرقت در محل كار، انبار و ... اقدام كرده و پس از آن مجددا قفل را در حالت بسته قرار دهيم.

 

آزموده گرجي در خصوص ويژگي‌ها و مزيت‌هاي سيستم گفت: قابليت شناساندن انواع ريموت ها و lock شدن ريموت هاي انتخابي ...، باز و بسته شدن قفل‌ها در يک يا چند مرحله جهت امنيت بيشتر، تشخيص باز يا بسته بودن قفل‌ها و چکاپ هوشمند خودکار به صورت نرم افزاري ...، قابليت تجهيز به امکاناتي مثل اثر انگشت، تشخيص چهره، تايمينگ، کدينگ و rf id، کليدها و سيلندرهاي هوشمند و بسياري از امکانات ديگر... و امکان باز و بسته کردن قفل‌ها با استفاده از بسياري از روش هاي مطمئن ديگر جهت ايجاد امنيت خاطر از جمله ويژگي‌هاي سيستم ابداعي است.

وي خاطرنشان كرد: كنترل همزمان چند قفل با يك ريموت كنترل از ديگر ويژگي‌هاي اين قفل هوشمند و ضد سرقت مي‌باشد، براي مثال چنانچه در نظر داشته باشيد كه تمام قفل‌هاي نصب شده بر روي در ورودي طبقات و حتي در ورودي چند ساختمان، اتاق، انبار و يا حتي گاو صندوق با يك ريموت كنترل باز شوند، مي‌توانيد به سادگي و سرعت با تنظيم ويژه اين قفل هوشمند و ضد سرقت از حمل تعداد زيادي كنترل از راه دور براي باز كردن تك‌تك قفل‌ها بي‌نياز شويد. از طرف ديگر با توجه به كنترل بي‌سيم، حتي در صورت قطع برق، ديگر نيازي به نزديك شدن به در ورودي نخواهد بود كه اين خود مزيتي ويژه براي منازل بزرگ، افراد مسن، معلول و يا فروشگاه‌هاي طلا، جواهر، ارز و دفاتر اداري مي‌باشد كه به صرف قطع برق ملزم به باز گذاشتن در اصلي محل كار به منظور تردد مي‌باشند.

وي، قابليت نصب آسان، قيمت تمام شده پايين و قابل دسترس بودن اين سيستم با ضريب امنيت فوق‌العاده بالا براي عموم كاربران را از مزيت‌هاي ديگر آن عنوان و خاطرنشان كرد: از ديگر مزاياي قفل هوشمند، عمل نکردن سيستم تا زمان بسته شدن کامل در، حساسيت نسبت به ضربه، حريق و ...، غير قابل کپي بودن سيستم نرم افزاري براي ايجاد امنيت بيشتر، مجهز بودن به سيستم اعلام خطر و دزدگير، توان مصرفي بسيار پايين، آلارم قطعي جريان برق و ضعيف بودن باتري، مجهز بودن به باتري و سيستم ذخيره، امكان تشخيص هر نوع عملکرد جهت باز کردن غير مجاز به صورت کاملا هوشمندانه، دوام بالا و آسيب پذيري پايين در شرايط نامساعد از لحاظ رطوبت، دما، آتش سوزي و...، استحکام بالاي بدنه و تمام متعلقات با استفاده از آلياژ مقاوم و همچنين تنوع بسيار زياد از لحاظ ابعاد، ساختار و عملکرد و فرم ظاهري است.

انتهاي پيام

نظرات بینندگان