کد خبر: ۲۶۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

رستوران آمریکایی KFC به شیراز خواهد آمد

در خلال درگیری 22 روزه میان اسرائیل و فلسطینیان که به جنگ غزه شهرت یافت، گروه های دانشجویی ضد اسرائیلی در مالزی به نشانه همبستگی با مردم فلسطین به یکی از شعبات رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی در این کشور حمله و اقدام به شکستن شیشه ها و وسایل این رستوران آمریکایی کردند.

شیرازه  - کی‌اف‌سی ( KFC مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken به معنای مرغ سوخاری کنتاکی)  نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و همینک در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است. مرغ سوخاری غذای اصلی این رستوران‌ها را تشکیل می‌دهد.

برخی گروه های هوادار مردم فلسطین، رستوران آمریکایی کی‌اف‌سی را در کنار مک‌دونالدز و استارباکس به دلیل حمایت از دولت اسرائیل در لیست بایکوت قرار داده اند. به علاوه در خلال درگیری 22 روزه میان اسرائیل و فلسطینیان که به جنگ غزه شهرت یافت، گروه های دانشجویی ضد اسرائیلی در مالزی به نشانه همبستگی با مردم فلسطین به یکی از شعبات رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی در این کشور حمله و اقدام به شکستن شیشه ها و وسایل این رستوران آمریکایی کردند.

 در این که این رستوران های زنجیره ای کاملا آمریکایی بوده و طبعا فضای داخلی آن ها نیز متناسب با فرهنگ آمریکایی می باشد٬ کمترین شکی وجود ندارد.

 همه این اطلاعات زمانی جالب تر می شود که متوجه شویم که بناست تا پایان سال جاری٬ شعبه این رستوران در شیراز٬ سومین حرم اهل بیت علیهم السلام آغاز به کار کند.

گفتنی است اولین شعبه این رستوران در ایران دیروز در کرج افتتاح شد.

 اگرچه بحث انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در شرایط کنونی جایگاه خبری و تحلیلی بسیار مهمی دارد٬ اما  افتتاح این رستوران در شیراز که بناست تا پایان سال جاری انجام شود٬ می تواند مورد توجه جنبش دانشجویی در شیراز و علما و روحانیون استان فارسی قرار بگیرد. براستی چه قرابتی میان سومین حرم اهل بیت بودن شیراز و وجود یک رستوران کاملا آمریکایی در این شهر وجود دارد؟

برچسب ها: شیرازه ، رستوران ، KFC ، شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۰
1
خلایق هرچه لاق بود دادند.

این ضد انقلابها و جیره خوران آمریکایی میخواهند فرهنگ غلط غرب را در این سومین حرم اهل بیت جایگزین کنند. وامصیبتا، وا اسلاما، ای مردم نگذارید این اتفاق بیفتد که بوی اسلام از عفیف آباد و زرگری و معالی آباد رخت بر می کند. دیگر مراسمات دعای کمیل در باغات اطراف شیراز توسط دختران وپسران خدا جوی شیراز ی بگوش نمیرسد. برادران شما را بخدا جلوی این اتفاق نا میمون را بگیرید.

وای اسلام در خطراست