کد خبر: ۳۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

چرا باید منتظر بمانیم تا وقتی تحریم شدیم خودکفا شویم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی غربی‌ها ما را تحریم کردند ما تصمیم به خودکفایی در عرصه بنزین گرفتیم اما چرا باید منتظر بمانیم تا وقتی تحریم شدیم دست به چنین اقدامات بزرگی بزنیم، ما باید آنها را تحریم و بازار خود را روی آنها ببندیم.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز شنبه، در مراسم اختتامیه پانزدهیمن جشنواره علمی دانش‌آموزان ممتاز، مبتکر و مخترع بسیجی که در اردواگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: شهدایی همچون بهنام محمدی و شهید ناهید فاتحی کرجو درس شجاعت، غیرت، هوشیاری و ابتکار را برای همیشه در دفتر دانش‌آموزان و همه ملت ایران ثبت کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر همین اساس شهید بهنام محمدی را دانش‌آموز نوجوانی عنوان کرد که با شجاعت به قلب دشمن رفته و از آنها غنیمت می‌گیرد، تصریح کرد: این دانش‌آموز منشأ پیروزی‌های بسیاری در میدان رزم بود.

وی همچنین به شهید ناهید فاتحی کرجو دختر 16ساله‌ای که به اتهام همکاری با سپاه و بسیج از سوی ضد انقلاب به گروگان گرفته شده بود، افزود: این شهید به خاطر برگزاری محفل قرآن و تعالی ارزشهای دینی و فعالیت‌های انقلابی در مسیر ولایت، گروگان گرفته شد و شکنجه‌های بسیاری دید.

نقدی ادامه داد: ضدانقلاب ماه‌ها شهید ناهید فاتحی کرجو را اذیت و آزار دادند و از وی خواستند برای اینکه اثبات کند بسیجی نیست و با نظام جمهوری اسلامی همکاری ندارد در بین مردم روستا سخنرانی کرده و به امام(ره) توهین کند اما این دختر 16ساله زنده‌ به گور شدن را به توهین به امام(ره) ترجیح داد.

رئیس سازمان بسیج مستعضفین با تأکید بر اینکه ضد انقلاب وقتی دیدند که این دختر 16ساله این امر را نمی‌پذیرد برای ترساندنش او را در تپه‌ای در یکی از روستاهای سنندج قرار داده و خاک بر سر وی ریختند، اظهار داشت: اما آن صحنه نیز شهید ناهید فاتحی کرجو را تسلیم نکرد و شهادت را ترجیح داد؛ پس از یازده ماه اذیت و آزار پدر و مادرش پیکر بی‌جان او را از زیر خاک‌های بسیار پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ما ایستادگی و مقاومت، امنیت، آرامش و موفقیت در عرصه‌های علمی، سیاسی و دفاعی خود را مدیون این شهدا هستیم، تصریح کرد: ایثارهای چنین نوجوانانی که در این حد از مقاومت قرار دارند موجب امنیت فعلی کشور ماست و نمونه‌ای از این عبارت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج چیزی شبیه افسانه است به شمار می‌رود. 

نقدی با بیان اینکه دیروز چنین نوجوانانی برای سرفرازی جمهوری اسلامی تلاش می‌کردند و امروز نیز همان نوجوانان در عرصه علم و خودکفایی مجاهدت می‌کنند، گفت: این دانش‌آموزان مشکلات را به جان می‌خرند تا مسیر ارزش‌ها باز باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به برخی از اختراعات دانش‌آموزان نخبه بسیجی اشاره کرد که در تراز پایان‌نامه‌های دکترا هستند و گفت: این نشان از عزم راسخ و پشتکار دانش‌آموزان بسیجی است؛ چنین نمونه‌کارهایی باعث شود که ما بیشتر به این مسائل توجه کرده و آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود به دیدارش با دانش‌آموزان بسیجی در قم اشاره و تصریح کرد: بنده در این نشست بازار مصرف یک کشور را ناموس اقتصادی آن کشور مطرح کردم چرا که ارزش اقتصاد کشور بسیار بالا است؛ اگر ما از این خلاقیت‌ها به خوبی استفاده نکنیم دیگران آن را برای سلطه بر خودمان به کار می‌گیرند و از نخبگان کشور ما دعوت می‌کنند تا طرح‌هایشان را به آنها داده و سپس بیگانگان آنها را ابزاری برای سلطه بر خود ما به کار خواهند گرفت.

نقدی با تأکید بر اینکه باید با پیوند دادن این خلاقیت‌ها به بازار مصرف آنها را به ثروت تبدیل کنیم، اظهار داشت: اگر ما توانستیم چنین کاری انجام دهیم، موفق خواهیم بود وگرنه بیگانگان بر ما سلطه می‌گیرند. از این رو ما در این زمینه کمبود داریم. 

وی با طرح این سؤال که چرا کشوری که می‌تواند ماهواره به فضا بفرستد و اورانیوم را بدون اتکاء به خارج غنی‌سازی کند با وجود اینکه بزرگترین مصرف‌کننده چادر مشکی است نمی‌تواند آن را تولید کند و حتی سجاده و تسبیح را از مشرکان و کشور چین دریافت می‌کند، افزود: پاسخ این است که در جاهایی ما موفق شدیم که نیاز و بازارمان به حرکت درآمده با همین نخبه‌گری‌ها بوده است چرا که برای پرتاب ماهوراه و غنی‌سازی اورانیوم و ساختن تسلیحات کسی به ما کمک نمی‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر همین اساس به خودکفایی بنزین در طول یکسال و نیم اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی ما را تحریم کردند ما این تصمیم را گرفتیم اما چرا باید منتظر بمانیم تا وقتی تحریم شدیم دست به چنین اقدامات بزرگی بزنیم. ما باید آنها تحریم و بازار خود را روی آنها ببندیم.

وی با بیان اینکه زمین و آب بسیار و ده‌ها هزار فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در کشور وجود دارد، افزود: با داشتن چنین شرایطی 15هزار میلیارد دلار واردات غذایی به کشور صورت می‌گیرد؛ از این رو باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گرفته و مصرف کالاهای داخل را به دست دشمن اجنبی ندهیم و استعدادهای دانش‌آموزان را باور کنیم.

نقدی با تأکید بر اینکه باید برای به نتیجه رساندن کاری که شروع کرده‌ایم، مصر باشیم، اظهار داشت: مبارزه سنگین با نظام بروکراسی برای به نتیجه رسیدن محصول جزء ضرورت‌های یک مبتکر خلاق است و مبارزه خستگی‌ناپذیر برای به نتیجه رساندن کاری که شروع شده است، امری ضروری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود به همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: هیچ تفاوتی بین سازمان آموزش و پرورش و بسیج وجود ندارد.

وی بر همین اساس به برنامه منظم راهیان نور اشاره کرد که در آن 900هزار نفر به این مناطق عزیمت کردند و یادآور شد: با عنایت پروردگار این امر انجام شد و دستاوردهای بزرگ فرهنگی به دست آمد.

نقدی با بیان اینکه کسانی که سال دوم دبیرستان را در سال تحصیلی 91-90 گذرانده‌اند حتماً از لحاظ فرهنگی با دوره‌های قبل تفاوت دارند، گفت: هر چند این سفر سه چهار روزه است اما تأثیرات تعیین کننده‌ای در مسیر زندگی بسیاری از دانش‌آموزان داشت.

وی همچنین به تجاری بودن طرح‌ها و ابتکارات دانش‌آموزان نخبه بسیجی اشاره کرد و یادآور شد: حتماً باید این امر را پی‌گیری کنیم تا به دانش‌آموزان کمک شود و بر اساس نیاز جامعه اختراعاتشان طرح‌ریزی و به نتیجه برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با تأکید بر اینکه در سال تولید ملی باید اختراعات و ابتکارات را به بازار خودمان پیوند دهیم، خاطرنشان کرد: باید به این دانش‌آموزان نخبه بسیجی راهنمایی و کمک کرد و به آنها وام دهیم تا از پیچ‌و خم کارهای اداری به خوبی عبور کنند.

انتهای پیام/20

برچسب ها: تحریم ، خودکفا ، بسیج
نظرات بینندگان