کد خبر: ۳۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

قادری: مقامات تنش‌ها را به داخل جامعه نکشانند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حساس خواندن شرایط کنونی کشور،گفت: مقامات سطح اول کشور باید موارد اختلاف نظر را در جلسات خصوصی حل کرده و تنش و حساسیت‌ها را به داخل جامعه نکشانند.

به گزارش شیرازه، جعفر قادری در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر قرار گرفتن در آستانه مذاکرات بغداد، افزود: افزایش تنش و حساسیت‌ بین مسئولان نظام در شرایط کنونی پیام مناسبی برای مذاکرات بغداد نداشته بنابراین ضرورت دارد همه به نوعی برای گسترش وحدت، همراهی و یکدلی در مجموعه کشور تلاش کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حساس خواندن شرایط کنونی کشور، ادامه داد: مقامات سطح اول کشور باید موارد اختلاف نظر را در جلسات خصوصی حل کرده و تنش و حساسیت‌ها را به داخل جامعه نکشانند.

وی اختلاف‌سلیقه و دیدگاه بین مسئولان نظام را امری طبیعی خواند و افزود: کسی انتظار ندارد اختلاف سلیقه و دیدگاه بین سران نظام وجود نداشته باشد اما مساله این است در شرایط حساس کنونی اختلافات باید در جلسات داخلی و کارشناسی به بحث گذاشته و رفع و رجوع شود.

این نماینده مردم در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه ضرورتی ندارد عموم مردم از مسائل ریز و جزئی بین مسئولان اطلاع پیدا کنند، افزود: نباید تفاوت سلیقه بین مسئولان این طور وانمود شود که اختلافات ریشه‌ای بین مسئولان نظام وجود دارد، واقعیت این است که موضوعاتی که هر از چند گاهی بین مسئولان نظام مطرح می‌شود اگر با نگاه کارشناسی و در جلسات با حضور متخصصان بررسی شود در همان جلسات قابل حل بوده و نیازی به انعکاس آن در جامعه نیست.

قادری ادامه داد: اگرچه انعکاس تفاوت دیدگاه بین مسئولان نظام به روشن شدن اذهان عمومی کمک می‌کند اما در شرایط حساس کنونی که می‌توان برای تفاوت دیدگاه‌ مسئولان پاسخی کاملا کارشناسی داشت ضرورتی ندارد که اختلاف سلیقه به موضوعی تنش‌زا در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حساسیت و تنش در مواقعی همچون صف بندی‌های سیاسی در مجلس، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس امری طبیعی است، گفت: در شرایط کنونی که در آستانه مذاکرات بغداد هستیم  به فضایی آرام و توام با همدلی در کشور نیازمندیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، علت اصلی بی‌توجهی مسئولان نظام به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت حفظ همدلی بین مسئولان نظام را کم‌دقتی نسبت به شرایط موجود خواند و ادامه داد: البته افرادی در حاشیه دولت،‌ مجلس و دستگاه‌های دیگر هستند که بقا و موجودیت خود را در سایه ایجاد تنش دانسته و به خوبی می دانند که در شرایط آرام جایی برای رشد و نمو آنان نیست بنابراین با تنش‌زایی به دنبال آن هستند تا مسئولان ذی ربط را در گیر مسائل حاشیه‌ای کنند.

نظرات بینندگان