کد خبر: ۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

نهار خوردن در ماه رمضان به سبک بلوار نشینان زند! / گزارش تصویری

برخی از همراهان بیماران بیمارستان شهید فقیهی که عمدتا شهرستانی نیز هستند، این روزها به دلیل مسافر بودن، روزه نداشته و در وقت ظهر به صرف نهار در وسط بلوار زند می‌پردازند!

شیرازه مدتی قبل در مطلبی  با عنوان «مسافرخانه‌ای وسط بلوار زند شیراز» از فراهم نبودن امکانات رفاهی حداقلی برای همراهان بیماران بیمارستان شهید فقیهی گزارشی را منتشر نموده بود. اما این معضل هم‌چنان ادامه دارد و در شرایط فعلی که همه مسلمانان به میهمانی ماه خدا رفته‌اند، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی این معضل بیشتر از قبل مشاهده می شود.

مشکل از آن‌جا شروع می‌شود که همراهان بیماران که عمدتا شهرستانی نیز هستند، این روزها به دلیل مسافر بودن، روزه نداشته و به ناچار در وقت ظهر، به صرف نهار در وسط بلوار زند می‌پردازند! این در حالی است که در احکام دینی ماه مبارک رمضان، هرگونه روزه‌خواری علنی نهی شده است. این مساله شامل کسانی که دارای توجیه شرعی برای روزه نگرفتن نیز هستند، می‌شود، لذا مسافر نیز باید از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری نماید که در غیر این صورت، طبق شرع باید با او برخورد شود.

 این مساله اما از سوی برخی همراهان بیماران بیمارستان شهید فقیهی رعایت نمی‌شود. از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز جهت رفع این مشکل قدمی بر نمی‌دارد. هرچند که گفته می شود بیمارستان شهید فقیهی مکانی را برای اسکان این مسافرین در نزدیکی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تدارک دیده است اما دوری راه، موجب می‌شود تا این افراد از رفتن به این مکان خودداری نمایند. این در حالی است که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نظر توانایی ایجاد محل اسکانی با حداقل امکانات رفاهی برای استقرار چند ساعته این مسافران را دارا هستند.

البته ضروری است که همراهان بیماران نیز در این ماه مبارک نکات شرعی را بیشتر رعایت کرده و با تحمل کمی سختی، حکم الهی را تحقق بخشیده و از نهار خوردن در انظار عمومی خودداری نمایند.






 

 

نظرات بینندگان