کد خبر: ۳۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

تمرکز امور مالیاتی بر سیاست‌های تشویقی است

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: تمرکز این اداره بر سیاست‌های تشویقی بوده و استان در کل چهار درصد از درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، فرهاد مومنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس در کل چهار درصد از درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: اگر چه فارس استانی صنعتی نیست اما قطب خدمات کشور است و حوزه خدمات می‌تواند کاستی‌های صنعت را جبران کند.

وی افزود: صنعت برای توسعه اقتصادی ضروری است اما صنعت را نباید تنها با دود آن تجسم کرد بلکه با استفاده از خدمات و صنعت گردشگری نیز فارس می‌تواند به رشد اقتصادی برسد.

مومنی تصریح کرد: در دستگاه مالیاتی اهرم‌های قوی قانونی وجود دارد اما در جایی که سیاست‌های تشویقی پاسخگو است ما به سراغ سیاست‌های تنبیهی نمی‌رویم.

وی همچنین حجم مالیات‌های پرداخت شده مستقیم و غیرمستقیم استان فارس در سال گذشته را بالغ بر 563 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد: هنوز در ایران دقیق‌ترین مالیات، مالیات بر حقوق است که به ‌صورت منظم محاسبه و کامل پرداخت می‌شود و خوش‌حساب‌ترین افراد حقوق‌بگیران هستند.

مومنی گفت: شفاف‌سازی فعالیت‌ها و مکانیزاسیون اظهارنامه مالیاتی سبب شد که شاهد استقبال خوبی باشیم؛ به طوری که هم‌اینک بیش از 98 درصد کل اظهارنامه‌ها به ‌شیوه الکترونیکی دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال در استان فارس 80 مورد از اظهارنامه‌ها با امضای دیجیتالی ارسال شده است که در نوع خود مطلوب محسوب می‌شود و امیدواریم تا سال آینده امضای دیجیتال در سیستم به طور کامل معرفی شده و جای خود را باز کند و تمام مودیان از آن استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تصریح کرد: بیش از 85 درصد درآمد این استان را مالیات تامین می‌کند که نشان از مشارکت خوب مردم در توسعه فارس دارد.

وی پیرامون مالیات بر ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: این قانون خوب است البته در تمام کشورهای اجرا کننده آن زمان بسیاری لازم بوده تا به شکل کامل اجرا شود و در کشور ما نیز نیازمند زمان کافی برای اجرای بهتر است.

مومنی در پایان گفت: امیدواریم با نظارت بیشتر و همکاری خوب مردم در آینده شاهد اجرای بهتر این قانون باشیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان