کد خبر: ۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

وظیفه متولیان امور اجتماعی و فرهنگی، تقویت هنجارهای مثبت است

فرماندار فسا گفت: نسبت به وقایعی که در محیط زندگی به وجود می آید، نمی توان بی تفاوت بود.

به گزارش شیرازه به نقل از استانداری فارس فرماندار فسا گفت: نسبت به وقایعی که در محیط زندگی به وجود می آید، نمی توان بی تفاوت بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فسا، احمد همتی بوشهری فرماندار این شهرستان در جلسه شورای اجتماعی ضمن بیان  این مطلب افزود : در مباحث فرهنگی و اجتماعی که از مهمترین مسائل هر جامعه ای است و در هر شرایطی که باشیم باید در قبال مسایل جامعه احساس  مسئولیت نمائیم و در برابر مشکلات آن راهکار ارائه دهیم.

وی افزود: در هر جامعه هنجارها و ناهنجاری هايي وجود دارد که وظیفه متولیان امور اجتماعی و فرهنگی تقویت هنجارهای مثبت و مقابله با ناهنجاری های موجود است.

وی توجه به احادیث و روایات معتبر از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز یکی دیگر از مهمترین این راهکارها برشمرد و افزود: بنابر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص ارتباط گناه با مسائل اجتماعی ایشان می فرمایند: کسی که وارد گناه می شود از نظر اجتماعی در پائین ترین مرتبه جامعه قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالي) در زمینه  این که خواص جامعه باید بصیرت داشته باشند و در برابر مسایل و مشکلات سربلند و پیروز شوند و احساس تکلیف و مسئولیت نمایند، تصریح کرد: معظم له با بیانات خودشان در واقع تاثیری پذیری جامعه از خواص را مهم ارزیابی نمودند و بر همین اساس بر لزوم حفظ بصیرت آنان تاکید دارند.

در ادامه این جلسه اعضاء حاضر به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و در پایان مواردی به تصویب رسید که مهمترین آنها برگزاری برنامه آموزشی پیرامون مهارتها و اخلاق حرفه ای ویژه کارکنان ادارات و تشکیل کمیته ای جهت ارائه گزارش به شورای اجتماعی، حذف موارد ثبت طلاق شهرستانهای همجوار در شهرستان فسا با پیگیریهای مسئولین مربوطه و عدم صدور پروانه عرضه قلیان در سطح شهرستان از مهمترین آنها بود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان