کد خبر: ۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

برترین‌های قرآنی استانی و کشوری قیروکارزین تجلیل شدند

در محفل انس با قرآن آموزش و پرورش قیروکارزین از 50 نفر از برترین‌های قرآنی حائز مقام کشوری، استانی و شهرستانی تجلیل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین پیش از ظهر امروز در این مراسم که با حضور مسئولان محلی قیروکارزین همراه بود، اظهار داشت: قرآن باید سرلوحه تمام حرکت‌های ما در زندگی باشد چرا که خداوند در قرآن تدبیرهایی را در زندگی اجتماعی انسان تبیین می‌کند که با قرار گرفتن در این راه به رستگاری می‌رسیم.

ابوالحسن دهقان افزود: آشنایی با معارف قرآنی و بهره‌مندی از رهنمودهای آن سبب روشنایی راه انسان شده و او را از گمراهی و ضلالت نجات می‌دهد.

وی با تاکید بر گسترش مدارس قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن در میان دانش‌آموزان تصریح کرد: قاریان و حافظان قرآنی به برکت قرآن کریم از موفق‌ترین افراد در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شوند و قرآن ضمن تاثیرات غیر قابل توصیف خود، چراغی فروزان برای هدایت بشر است.

دهقان با اشاره به شرکت بیش از 3 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن، احکام، اذان و نهج‌البلاغه در سطح این شهرستان گفت: باید تربیت دینی و آموزش قرآنی از محورهای آموزش در مدارس قرار گیرد و به ترویج فرهنگ نماز و قرآن بین دانش‌آموزان و نوجوانان بپردازیم.

رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین با اشاره به تشکیل مدارس قرآنی در این شهرستان اضافه کرد: تعالی و کمک به خودسازی در دانش‌آموزان از جمله شاخص‌‌های این مدارس است چرا که باید از تمام نیرو و اراده قوی و معنوی خود در راستای مقابله با تهدیدات و فرافکنی‌های استکبار و غرب در عرصه تهاجم فرهنگی بهره‌گیری کنیم.

به گزارش فارس، در پایان این محفل انس با قرآن از 50 نفر از برترین‌های قرآنی حائز مقام کشوری، استانی و شهرستانی با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

نظرات بینندگان