کد خبر: ۳۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

جذب نخبگان ایرانی هدف دشمن است

استاندار فارس گفت: دشمنان با ارسال دعوتنامه برای نخبگان و ایجاد شرایط مناسب، زمینه جذبشان را فراهم می‌کنند تا در آینده برای بهره‌کشی و استعمار بیشتر دنیا از آنان بهره بگیرند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسین صادق عابدین در جمع دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و نخبه شیرازی اظهار داشت: علت اینکه برخی کشورها علیه ما موضع گرفته‌اند این است که احساس کرده‌اند اگر روی پای خود بایستیم می‌توانیم به راحتی برای سایر ملت‌ها الگو شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه شرایط دهه‌های گذشته و امروز گفت: شیطان در تمام حالات در کنار ما وجود دارد و انسان باید بسیار قوی باشد تا او را پس زده و تسلیم نشود.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: در آن دوران مبارزه به گونه‌ای دیگر بود و امروز به شکل دیگر، اما باید به یاد داشته باشیم که اگر می‌خواهیم در مقابل بادها، جریان‌ها و طوفان‌ها مقاوم باشیم باید خودمان را حفظ کنیم و مزین به دانستن شریعت شویم و در این مسیر اطلاعات و معلوماتمان را از قرآن و معارف دینی بیشتر کنیم.

صادق عابدین ضمن تاکید بر مطالعه و توجه به علوم تجربی، خاطرنشان کرد: همان‌قدر که برای دروس فیزیک، شیمی و غیره وقت می‌گذارید در قرآن نیز تدبر کنید و بدانید اگر در قرآن مطالعه نداشته باشید دشمنان اصول و مبانی دینی‌تان را زیر سؤال می‌برند.

وی الگو بودن در جامعه را در اختیار انسان دانست و افزود: کسی که رفتار و حرکاتش مناسب باشد دیگران نیز به او اقتدا می‌کنند و بر دیگران تاثیرگذار می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان فارس ضمن اشاره به مسئولیت سنگین دانش‌آموزان نخبه گفت: نگاه آینده کشور به شماست و هر یک از شما می‌توانید آینده کشور را بهتر و روشن‌تر از امروز و به گونه‌ای سمت و سو دهید که الگویی ارزشمند برای دنیا باشید، هرکدام از شما باید در هر دانشگاه یا مرکز علمی چه در داخل و چه در خارج درس بخوانید و الگو و سفیری برای اسلام باشید.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های مذهبی در معرض خطر هستند، گفت: جامعه جوان مهم‌ترین بخش جامعه‌ است که می‌توان روی آن حساب کرد و هر اندازه مایه دینی در افراد افزایش یابد در مقابل هر نوع آسیبی مقاوم‌تر می‌شوند.

صادق عابدین با بیان اینکه ترس دشمن از این است که ایران قطب علمی منطقه و از کشورهای مطرح دنیا در تولید علم شود، خاطرنشان کرد: دشمنان ما با برنامه‌ریزی به سراغ دانش‌آموزان نخبه و با استعداد رفته و با ارسال دعوتنامه برای آنان و ایجاد شرایط مناسب، زمینه جذبشان را فراهم می‌کنند تا در آینده برای بهره‌کشی و استعمار بیشتر دنیا از آنان استفاده کنند، بنابراین چاره مقابله با آنها مسلح شدن به ابزار دین و تقوای الهی است.

وی در پایان از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و نخبه خواست تا سعی کنند با مسلح شدن به این ابزار و تلاش خود زمینه‌های رشد و شکوفایی همه‌جانبه کشورمان را فراهم کرده و قله‌های علم و دانش را فتح کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان