کد خبر: ۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

ارائه 2000 مقاله در کنگره گیاه‌پزشکی شیراز

دبیر اجرایی کنگره گیاه‌پزشکی ایران از ارائه حدود 2000 مقاله در این کنگره خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، کامبیز مینایی بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بالغ بر یک‌هزار و 900 مقاله به صورت شفاهی و پوستر در بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران با اشاره به اهداف برگزاری بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز گفت: اصلی‌ترین هدف برگزاری این کنگره امکان حضور کارشناسان رشته‌های مختلف علوم کشاورزی و دانشجویان رشته‌های مختلف گیاه‌پزشکی در کنار استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و محققان موسسات تحقیقاتی مختلف و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه گیاه‌پزشکی و تبادل اطلاعات میان اساتید، محققان، کارشناسان و دانشجویان است.

وی افزود: به طور حتم کشاورزی کشور از برکات چنین جمع علمی که در عرصه علم و تحقیق ایران کم‌نظیر است، بهره می‌برد.

مینایی با اشاره به محورهای این کنگره افزود: حشره‌شناسی کشاورزی و منابع طبیعی، بیماری‌شناسی گیاهی، کنه‌شناسی، جانورشناسی کشاورزی و منابع طبیعی، علوم علف‌های هرز، قارچ‌شناسی، ویروس‌شناسی، بیماری‌های قارچی، باکتری‌شناسی و سایر علوم وابسته از محورهای اصلی بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی است.

به گفته دبیر اجرایی بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در مدت چهار روز برگزاری کنگره چند سمپوزیوم تخصصی و بحث آزاد متناسب با موضوعات مقالات برگزار می‌شود.

مینایی ادامه داد: تمام خلاصه مقالات پذیرفته شده در بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی شیراز در قالب مجموع مقالات از طریق سایتwww.20thippc.ir  در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته گردشگری این کنگره برنامه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی را نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته است.

به گزارش فارس، بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران از چهارم تا هفتم شهریورماه سال 1391 توسط انجمن‌های علمی بیماری‌شناسی گیاهی، حشره‌شناسی، علوم علف‌های هرز، انجمن قارچ‌شناسی و انجمن کنه‌شناسی با همکاری دانشگاه شیراز بر‌گزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان