کد خبر: ۳۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

خلق عظمت ملت ایران دشمنان را نا امید کرد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مردم همیشه در صحنه کشورمان بار دیگر با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دشمنان را مأیوس کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون ضمن تسلیت و احساس همدردی به خانواده‌های جان‌باختگان زلزله‌زده آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: گر چه زلزله‌ای که در این استان رخ داده حجم تلفاتش کم بوده اما خسارات بسیاری را به بار آورده و بیش از 12 هزار منزل مسکونی و نیز صدها مسجد، مدرسه و حسینیه را تخریب کرده است که در این راستا تمام مؤمنین وظیفه دارند به اندازه توان خود حمایت کنند.

وی در ادامه به مسائل عمرانی، امنیتی و فرهنگی شهرستان کازرون پرداخت و افزود: امروز این شهرستان از یک فضای خوب همراه با وحدت، همدلی، همکاری و ارتباط مسئولان با یکدیگر برخوردار است که امیدواریم مسائل و مشکلات این منطقه بهتر حل و فصل شود.

امام جمعه کازرون به وجود زیرساخت‌های خوب فرهنگی از جمله دارا بودن حوزه علمیه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود این زیرساخت‌ها می‌طلبد که یک حوزه علمیه سطح بالاتر در کازرون داشته باشیم تا ماندگاری طلاب و روحانیون در این شهر بیشتر شود.

خرسند از برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در اوایل آبان ماه امسال با حضور علما، دانشمندان و شخصیت‌های دینی با سخنرانی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در شهرستان کازرون خبر داد.

وی فرا رسیدن عید سعید فطر را پیشاپیش تبریک گفت و بیان داشت: بر اساس قیمت گندم در سطح استان فارس و در شهرستان کازرون مبلغ فطریه هر شخص در این شهرستان 2 هزار تومان برآورد شده است که  مردم باید قبل از نماز عید، فطریه‌های خود را به فقرا و مستمندان برسانند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: امروزه در تحریم شدید قرار گرفته‌ایم و فروش نفت در کشور کم شده و این به طور یقین تأثیراتی در مسائل عمرانی دارد که در این راستا مردم باید سطح توقعات خود را پایین بیاورند و مدیریت اقتصادی داشته باشند.

خرسند از حضور گسترده و میلیونی امروز مردم در راهپیمایی روز قدس که با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و مراجع تقلید انجام دادند تشکر کرد و بیان داشت: همین حضور نقشه شوم آمریکا و دنیای استکبار را نقش بر آب کرد و نشان داد که تحریم و تهدید آنها بی‌اثر است.

به گزارش فارس، پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: مسئله قدس که بارها و بارها مورد تأکید و تبیین صاحب‌نظران دینی کشورمان قرار گرفته برای ملت ما اعتقادی دارای اهمیت است.

شاهین محمد صادقی افزود: یک مشت ملتی بی‌هویت با زور و تهدید یک مکان مقدسی را مورد تعدی و تجاوز خودشان قرار داده‌اند تا بتوانند هویت یک ملت را از بین ببرند.

وی گفت: امروز اگر ما نسبت به فلسطین، سوریه، حزب‌الله لبنان و عراق بی‌تفاوت باشیم استکبار جنگ را به لب مرز ما می‌کشاند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دنیای استکبار مسئله هسته‌ای را در کشورمان بهانه کرده است تا بتواند با استفاده از ابزار تحریم و تهدید و تبلیغات سو در صدد تضعیف پیشرفت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دنیا باشد.

محمد صادقی بیان داشت: دست مردم را باید بوسید و مجلس و دولت وظیفه دارد که نسبت به زندگی چنین مردمی که همیشه در صحنه انقلاب و پشتیبان رهبری هستند حساس باشد و در برطرف کردن تنگناهای معیشتی آنها تلاش کنند.

به گزارش فارس، مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه و فهیم کازرون هم‌زمان با سراسر کشور به طور گسترده و با عظمت در راهپیمایی امروز شرکت داشتند و با مشت‌های گره کرده خود مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان