کد خبر: ۳۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۱

امروز اسرائیل برای آمریکا تنها هزینه است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز اسرائیلی که قرار بود مدافع و نگهبان نفت اروپا باشد در واقع در حصار و چهاردیواری گیر افتاده و تنها هزینه اضافی برای آمریکا است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، از حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در جمع راهپیمایان روزه‌دار روز قدس شیراز اظهار داشت: دشمنان باید بدانند با اراده رهبری و همراهی ملت ایران مواجه هستند و هیچ‌گاه به اهداف خود دست نمی‌یابند.

وی افزود: امروز ایستادگی رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت ایران زمینه‌ساز تمام تحول‌ها در جهان شده و ادامه پیروزی‌ها تا فتح آخرین قله نیز به مقاومت ملت ایران در کنار رهبری بستگی دارد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف آمریکا و انگلیس برای در دست گرفتن خاورمیانه گفت: آمریکا و صهیونیسم در 100 سال  گذشته برای تسلط بر خاورمیانه برنامه‌ریزی کردند که یکی از دلایل آن چشم طمع بر ذخایر سرشار انرژی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود تنها در زمینه انرژی 540 میلیارد بشکه نفت در خاورمیانه وجود دارد و این در حالی است که ذخایر آمریکا از 30 میلیارد بشکه تجاوز نمی‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر دلایل تسلط آمریکا بر خاورمیانه جمعیت جوان و پرانرژی آن و در اختیار بودن، 35 میلیون متر از مرز استراتژیک دنیا و فرهنگ غنی یک‌هزار و 500 ساله در این منطقه است.

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه تجزیه قدرت‌های اسلامی یکی از دسیسه‌های استکبار آمریکا و انگلستان بوده است تصریح کرد: دشمنان امپراتوری ایران و عثمانی در این مدت را تجزیه کردند و آخرین حربه آنان جدایی سودان جنوبی بود.

سعیدی در ادامه گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد صوفی‌گری بوده و برخی از ظرفیت‌ها را به این امر اختصاص داده‌اند و مسئله وهابیت به یکی از چالش‌های نظام اسلامی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: توطئه دشمن امروز در واقع ایجاد یک رژیم و حکومت غیردینی و نژادپرست بین قاره آسیا و آفریقا است که بسیار روی آن مطالعه کرده‌اند.

وی همچنین ایجاد جنگ مذاهب را از دسیسه‌های دشمن دانست و تصریح کرد: امروز آنچه در خاورمیانه می‌بینیم از توطئه‌های دشمنان برای قتل عام مردم سوریه است و اینها نمی‌دانند که در خیمه دشمن بازی می‌کنند.

سعیدی هدف دیگر دشمنان از سلطه بر خاورمیانه و کاشتن اسرائیل را جلوگیری از وحدت قاره‌های آسیا و آفریقا، تعدیل جریان انرژی و تسلط بر خاورمیانه و جلوگیری از انقلاب اسلامی و ایجاد امپراطوری بزرگ از نیل تا فرات دانست.

وی همچنین ابراز داشت: اگر پرچم اسرائیل را مشاهده کنید شاهد نوار زرد در بالا و پایین هستیم که این را گذاشته‌اند تا بر انرژی خاورمیانه تسلط یابند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی انقلاب اسلامی را در ایجاد تحول‌ها موثر دانست و بیان کرد: امروز اسرائیل دیگر سودی برای آمریکا و انگلستان ندارد.

وی افزود: امروز اسرائیلی که قرار بود مدافع و نگهبان نفت اروپا باشد در واقع در حصار و چهاردیواری گیر افتاده و تنها هزینه اضافی برای آمریکا است.

سعیدی ابراز داشت: تقویت جبهه مقاومت، خیزش‌های اسلامی، تشکیل حزب‌الله از دلایل عمده فروپاشی جریان اسرائیل و پایان عصر سلطه بر خاورمیانه بوده که  امروز عینیت یافته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز حرکت و جنبش اصولگرایی در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین حرکت سال 80 مردم در چرخش 80 درجه‌ای حرکت به سمت اصولگرایی با انتخابات شوراها و پس از آن مجلس و شکل‌گیری دولت جدید آغاز شد.

وی اضافه کرد: جریان اصلاح‌طلب به طور دقیق به نفع قدرت‌های استکباری و ملاقات دولت اصلاحات با عوامل مزدور در خارج از کشور مدعی این موضوع بود.

سعیدی تصریح کرد: چرخه‌های بنیان‌گذار می‌خواستند با دولت اصلاح‌طلبان اوضاع ایران را دگرگون کنند که ملت ایران گام بلندی برداشت و توطئه‌ها نقش برآب شد.

وی گفت: امروز برای ما مهم‌تر از هر چیز حرکت همگان به سمت پایداری نظام اسلامی ملت ایران با تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان