کد خبر: ۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

سرعت رشد در فارس از متوسط کشوری بالاتر می‌رود

استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌های این استان در زمینه‌های گوناگون گفت: سرعت رشد استان می‌تواند از متوسط سرعت رشد کشور بیشتر باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در دیدار با جمعی از نخبگان علمی این استان، با بیان اینکه یکی از دلایل مهم تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های سریع و خیره کننده علمی است، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران از سرعت رشد علمی کشور احساس خطر کرده‌اند، اما هر چه فشارها بیشتر شود فرصت بیشتری برای نخبگان و جوانان فراهم می‌شود تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه اهداف برنامه سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشرفت‌های علمی، در حال حاضر محقق شده است، افزود: در کنار کارهای بزرگی که در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته، خودباوری جوانان و نخبگان، موجب ایجاد یک انقلاب علمی در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت سال پیش کسی باور نمی‌کرد که 12 هزار سانتریفیوژ راه‌اندازی شود و غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم داشته باشیم، گفت: از رهگذر غنی‌سازی اورانیوم، توانسته‌ایم رادیو داروهایی تولید کنیم که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به دیگر کشورهای نیازمند نیز صادرات کنیم.

استاندار فارس تغییر نگاه‌ها برای پیشرفت علمی از غرب به سمت این که روی پای خودمان بایستیم را اتفاقی بزرگ در نگرش جامعه دانست و تصریح کرد: امروز تمام آحاد کشور به این روند رو به رشد اعتقاد پیدا کرده‌اند و انتظار دارند پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

صادق عابدین استان فارس را دارای جایگاهی ویژه در عرصه تولید علم دانست و اظهار داشت: دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این کلان‌شهر، دو مرکز علمی شاخص و برجسته در کشور هستند و دانشگاه‌های دیگر نیز با تبعیت از این دو دانشگاه، رشد خوبی پیدا کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: همچنان که در بسیاری از عرصه‌ها، استان فارس جایگاه اول را در سطح کشور در اختیار دارد، باید در تولیدات علمی، تجاری‌سازی علم و به واقعیت رساندن پژوهش‌ها نیز در کشور اول بوده و سرعت رشد این استان از متوسط سرعت رشد کشور بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بیشتر مراکز علمی و پژوهشی با مدیریت ارشد استان، تاثیر قابل توجهی در جذب امکانات و بودجه‌های علمی و پژوهشی کشور دارد، افزود: بازدیدی که از یک مرکز علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم منجر به فراهم شدن امکان عقد یک قرارداد علمی از طرف معاونت علمی رئیس جمهوری با این مرکز علمی و پژوهشی شده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: رشد ، فارس ، متوسط ، کشوری ، بالاتر ، شیرازه
نظرات بینندگان