کد خبر: ۳۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

استقبال چشمگیر از آموزش رشته‌های صنایع دستی در مرودشت

مسئول میراث فرهنگی مرودشت از استقبال علاقمندان و هنرجویان از برگزاری 10 رشته آموزشی در حوزه صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، فرهاد کشتکار اظهار داشت: در ترم اول آموزش رشته‌های صنایع دستی در این شهرستان، 174 هنرجو و علاقمند در 10 رشته شامل طراحی سنتی، سفالگری، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، عروسک‌بافی، سراجی سنتی، منجوق دوزی، ترمه دوزی، معرق کاری و منبت کاری شرکت کردند که این دوره در دو بخش تکمیلی و مقدماتی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: از مجموعه این کلاس‌ها، آموزش سه رشته طراحی سنتی، سفالگری و گلیم‌بافی در دوره تکمیلی و مابقی در دوره مقدماتی برگزار می‌شود.

کشتکار با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در راستای فراگیر کردن آموزش در این حوزه ادامه داد: در این دوره، موفق به انعقاد سه تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی، شهرداری و کمیسیون امور بانوان شهرستان شدیم که بخشی از آموزش این رشته‌ها با همکاری این نهادها انجام می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت در پایان ضمن اشاره به استفاده از اساتید مجرب بومی در این کلاس‌ها، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این کلاس‌ها در سال‌های اخیر شاهد رشد و پرورش مربیان و اساتید مجرب بوده‌ایم که این امر نشأت گرفته از برگزاری منظم این کلاس‌ها است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان