کد خبر: ۳۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

دستگاه‌های ریزشی پخت نان در لارستان جمع‌آوری می‌شوند

فرماندار ویژه لارستان گفت: دستگاه‌های ریزشی پخت نان در سطح این شهرستان تا پایان شهریور‌ماه امسال جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لارستان، علی محمد امیری ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت بر نانوایی‌های لارستان اظهار داشت: در حال حاضر مردم توقع دارند که کیفیت نان خوب باشد و این توقع حق طبیعی آنان است.

وی افزود: نانوایان باید کیفیت نان را بالا برده تا مردم هیچ دغدغه‌ای برای این موضوع نداشته باشند، همچنین وزن چانه خمیر باید 200 گرم باشد و بهای هر نان لواش رفسنجانی 150 تومان و هر کیلو نان ریزشی 550 تومان است.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در مورد کم‌فروشی نان نیز گفت: ماموران ویژه ما با متخلفان به شدت برخورد می‌کنند و نانوایان باید نسبت به وضعیت بهداشت خود و محل کارشان نیز توجه ویژه داشته باشند و شاطران و کارگران از روپوش و دست‌کش استفاده کنند.

رئیس کمیسیون نظارت بر نانوایی‌های شهرستان لارستان اضافه کرد: نانوایی‌ها باید به سمت ساخت مجتمع صنعتی بروند و از پخت نان به روش سنتی فاصله بگیرند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه مصوب شد که نان در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها عرضه شده و دستگاه‌های ریزشی پخت نان به دلایل مختلف از جمله عدم کیفیت مطلوب تا پایان شهریور‌ماه جاری از سطح این شهرستان جمع‌آوری شود.

همچنین مصوب شد که از جوش شیرین در پخت نان به هیچ عنوان استفاده نشود و شاطران نانوایی سالی یک بار در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان