کد خبر: ۳۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز

رئیس بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز تاکید کرد.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، ضیاء‌الدین بنی‌هاشمی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران با تاکید بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این کنگره در شیراز اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز بتوانیم دبیرخانه دائمی این کنگره را در این کلان‌شهر راه‌اندازی کنیم.

رئیس بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران با اشاره شعار بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران با عنوان "گیاه سالم، جهان سالم"، اضافه کرد: وجود گیاه سالم باعث تامین سلامت ساکنان جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایران محققان تحقیقات گروهی را فراموش کرده‌اند و به صورت فردی و فقط برای چاپ مقاله تحقیق می‌کنند در صورتی که تحقیق باید کاربردی باشد.

بنی‌هاشمی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تحقیق در بخش کشاورزی، ابراز داشت: بها دادن به محققان و تحقیقات بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه، رشد متناسب و مداوم و مطلوب صنعت کشاورزی را به دنبال دارد.

وی در ادامه استقبال از بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در شیراز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و 850 مقاله از میان مقالات ارسالی پذیرفته شده که این نشان دهنده استقبالی مطلوب از فراخوان مقالات کنگره است.

رئیس بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران در ادامه از نبود سالن سخنرانی در شیراز  برای برگزاری کنگره‌های بزرگ انتقاد کرد و گفت: محدودیت امکانات باعث شد که ما بعد از 40 سال بتوانیم این کنگره را برگزار کنیم و این در حالی است که در زمینه‌های مالی نیز جز دانشگاه شیراز کمک‌های چندانی از طرف مسئولان انجام نشد.

وی در پایان افزود: سابقه برگزاری این اجلاسیه به سال 1347 برمی‌گردد، بنابراین بعد از کنگره پزشکی دارای بیشترین قدمت در کشور است.

به گزارش فارس، بیستمین کنگره گیاه‌پزشکی با حضور بیش از 700 نفر از محققان، اساتید و دانشجویان رشته گیاه‌پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور از امروز در شیراز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان