کد خبر: ۳۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

فارس دارای مقام نخست تولید گوشت قرمز کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان مقام نخست را در جمعیت دامی کشور و تولید گوشت قرمز دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در مراسم افتتاح یک واحد مرغداری در شهرستان سروستان اظهار داشت: استان فارس یکی از قطب‌های مهم صنعت مرغداری در کشور است که حمایت از این بخش، بی‌شک توسعه کشور را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروزه صنعت مرغداری کشور نقش مهمی در اهمیت غذایی و تغذیه مردم دارد، افزود: این صنعت بر سرمایه‌گذاری و توسعه آینده کشور نیز تاثیر دارد.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه مدیریت صنعت مرغداری باید قابلیت رقابت جهانی داشته باشد، گفت: برای داشتن قابلیت در بازارهای جهانی باید از روش‌های جدید استفاده کنیم.

خرد در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت‌های استان فارس در عرصه دام و طیور اشاره کرد و ادامه داد: استان فارس با داشتن 13 میلیون واحد دامی مقام نخست را در جمعیت دامی کشور دارد و با تولید 70 هزار تن گوشت قرمز مقام نخست را در تولید گوشت قرمز و با تولید 108 هزار تن گوشت مرغ جایگاه پنجم را در تولید گوشت مرغ کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: این استان همچنین دارای یک‌هزار و 258 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 187 هزار قطعه در هر دوره است.

خرد خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی در سال 90، 64 میلیون قطعه و تولید گوشت مرغ آماده طبخ در سال 90، 108 هزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: مرغداری گوشتی سروستان با ظرفیت 30 هزار قطعه و سرمایه 6 هزار و 320 میلیون ریال تاسیس شده که برای سه نفر نیز اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در سطح استان برای ممیزی واحدهای صنعتی مرغداری در فارس اظهار داشت: از این پس تمام فعالیت‌های مرغداری‌ها در سطح این استان با دقت بررسی، ارزیابی و هدایت می‌شود.

وی با بیان این‌که ایجاد این کمیته زمینه‌ای برای ارزیابی واحدهای مرغداری صنعتی از منظر بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح ساختار ساختمان و اجرای کامل اتوماسیون و ایزولاسیون را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: با اصلاح ساختار و برقراری اتوماسیون کامل می‌توان به ‌طور میانگین حدود 50 درصد در مصرف انرژی توسط واحدهای مرغداری صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان