کد خبر: ۳۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

«خطای انسانی» و «نقص راه» علت حادثه رانندگی محور شیراز ـ کازرون اعلام شد

فرمانده پلیس راه‌های کشور گفت: خطای انسانی و نقص راه عامل تصادف محور شیراز ـ کازرون بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدرضا مهماندار بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخطی از سرعت مطمئن، خواب‌آلودگی راننده و نقص راه عامل ‌حادثه رانندگی در محور شیراز ـ کازرون بود.

فرمانده پلیس راه ابراز داشت: در حادثه بامداد امروز در محور شیراز ـ کازرون 19نفر از هموطنان که از سفر کربلای معلی در بازگشت به بندرعباس بودند جان باختند و 25 نفر نیز مجروح شدند.

وی گفت: همچنین ساعاتی پیش از این حادثه در این محور در برخورد یک پراید با کامیون پنج نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد.

مهماندار افزود: در این حادثه نیز سرعت بسیار و انحراف به چپ راننده پراید عامل تصادف بود که پنج نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

فرمانده پلیس راه تصریح کرد: استان فارس در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های متولی رتبه نخست کاهش تصادفات را به خود اختصاص داد و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز شاهد آمار کاهش 10 درصدی در این استان هستیم.

وی با اشاره به وسعت بسیار راه‌های استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس از وسعت بالایی برخوردار است و توجه به راه‌های آن و تبدیل راه‌ها به مسیرهای چهارخطه می‌تواند در کاهش آمار تصادفات موثر باشد.

مهماندار اضافه کرد: استان فارس رتبه نخست تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این استان مهم کشور باشیم.

فرمانده پلیس راه گفت: استفاده رانندگان از سرعت مطمئنه، عدم انحراف به چپ و عدم رانندگی در شب و زمان خستگی مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد.

مهماندار اضافه کرد: در حال حاضر در تمام جاده‌های کشور شاهد حمل و نقل روان هستیم و برخی در حال بازگشت از سفرهای تابستانه هستند و برخی نیز سفرهای خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، در دو حادثه رانندگی در محور شیراز – کازرون 24 نفر کشته و 26 نفر از هم‌وطنان مجروح شدند که 19 کشته مربوط به اتوبوس حامل زائران کربلای معلی و پنج کشته مربوط به برخورد یک سواری به کامیون بود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان