کد خبر: ۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

سند راهبردی توسعه خرم‌بید ترسیم می‌شود

نخبگان خرم‌بید با برگزاری همایشی ضمن هم‌اندیشی و هم‌فکری سند راهبردی توسعه این شهرستان را ترسیم می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم‌بید، فرماندار این شهرستان در همایش هم‌اندیشی و هم‌فکری نخبگان شهرستان خرم‌بید که از نقاط مختلف ایران و جهان در آن شرکت کرده بودند، اظهار داشت: توسعه ملی در کشورهای جهان سوم و به دنبال آن در تمام مناطق بیش از هر چیز به مشارکت فعال و وفاق اجتماعی افراد موثر آن جامعه نیازمند است و فقدان این مشارکت و وفاق اجتماعی زمینه برخورد، اختلاف و تضاد را در میان بخش‌های مختلف جامعه فراهم می‌آورد.

داود ایوبی افزود: نگرش برنامه‌ریزان و خط‌مشی تدوین کنندگان در آستانه ورود به جنبش جهانی جدید معطوف به افزایش نقش مشارکت‌های مردمی در فرآیند توسعه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: واگذاری قسمتی از کارها به ارگان‌های محلی، تدوین راهبردهای مبتنی بر سازماندهی مردمی در مورد سیاست‌ها و خط‌مشی‌هایی که در راستای کسب حداکثر مشارکت مردم تنظیم می‌شود، از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای اداری خرم بید ادامه داد: بر همین اساس مدیریت ارشد این شهرستان بر آن شده است تا با هم‌فکری اساتید، نخبگان، صاحب‌نظران و جمع‌آوری نظرات و مقالات آنان زمینه مشارکت حداکثری مردم را در تصمیم‌گیری‌ها و توسعه خرم‌بید فراهم سازد.

وی افزود: مدیریت این شهرستان منتظر ارائه سندی کاربردی و راهبردی بر اساس واقعیت‌های موجود و منطقی و به دور از تعصبات از دل این همایش برای توسعه همه‌جانبه خرم‌بید است.

در ادامه این همایش نخبگان و اساتید به ارائه مقالات خود پرداختند و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و فرهنگی مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان بررسی و راهکارهای اجرایی تدوین شد.

این همایش به همت فرمانداری خرم بید و ادارات و بخش‌های خصوصی شهرستان در دانشگاه‌ آزاد اسلامی صفاشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان