کد خبر: ۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۱

رنگ آمیزی ترافیک شیراز با دستان بچه‌های آسمان

جشنواره بزرگ رنگ آمیزی فرهنگ ترافیک ویژه کودکان و جشن بزرگ شهروندی به همراه رصدنجومی، به همت کمیته فرهنگ شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری برنا، جشنواره بزرگ رنگ آمیزی با عنوان فرهنگ ترافیک با حضور 500 خردسال در بوستان معلم برگزار شد.

در این جشنواره که به همت کمیته فرهنگ شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و با همکاری مهدکودک باغ شادونه برگزار شد، کودکان شرکت کننده در فضایی بانشاط به رنگ آمیزی نقاشی‌هایی با موضوعات ترافیکی پرداختند.

مسوول کمیته فرهنگ شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در حاشیه برگزاری این جشنواره با تاکید بر لزوم آموزش مباحث ترافیکی به کودکان اظهار داشت: باید با فرآیندها و روش‌های متناسب با سن افراد آنها را آموزش داد، به همین دلیل ما با استفاده از رنگ و نقاشی، مباحث ترافیکی را به کودکان و خردسالان آموزش دادیم.

حمیدرضا غلامی افزود: استفاده از فضاهایی بانشاط و متناسب با روحیه کودکان در یادگیری هرچه بهتر این مباحث تاثیر به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به نقش مهم والدین در آموزش قوانین به کودکان خود، گفت: آموزش‌ قوانین ترافیکی باید بیشتر توسط خود والدین انجام شود و آنهم به وسیله بروز رفتارهای صحیح و قانونمداری خود والدین محقق می‌شود.

برپایی میزهای بازی‌های فکری و خلاقانه از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره بود که استقبال شهروندان را به دنبال داشت.

همچنین همزمان با برگزاری این مسابقه رادیو جشنواره نیز با برنامه‌های متنوعی از قبیل مصاحبه و گفت‌وگوی زنده با محمدباقر صفوت رییس اداره بهزیستی شیراز، محمد فرخ زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، مجید شناور، عروسک گردان و دوبلور مدرسه موش‌ها، شعرخوانی سیدمحمدامین جعفری و عبدالحمید رحمانیان، پخش موسیقی‌های شاد و کودکانه و ... اجرا شد.

شهروندان حاضر در بوستان معلم توانستند با استفاده از تلسکوپ‌هایی که در این بوستان توسط فرهنگسرای نجوم معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تعبیه شده بود، اجرام آسمانی را رصد و در کارگاه آموزشی با همین عنوان شرکت کنند.

 

نظرات بینندگان