کد خبر: ۳۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

انجیرستانهای استهبان بزرگترین انجیرستانهای دیم جهان است

فرماندار شهرستان استهبان از برگزاری جشنواره انجیر در شهریورماه در استهبان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از سراج استهبان اکبری نژاد گفت: این جشنواره در شانزدهم شهریور ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری از جمله وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولان استانی برگزار می شود.
وی افزود: در راستای تحقق شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان استهبان جشنواره انجیر برگزار می شود.

فرماندار شهرستان استهبان افزود : در این جشنواره علاوه بر مسئولان کشوری و استانی، تولید کنندگان، صادر کنندگان و دیگر دست اندرکاران حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود کارخانه فرآوری انجیر در شهرستان استهبان به صورت خام با قیمت پایین به دیگر کشورها صادر می شود و پس از فرآوری در بسته بندی شکیل با قیمت های بالا در بازار عرضه می شود.
اکبری نژاد اهداف برگزاری این جشنواره را شناساندن این پتانسیل به جهان عنوان کرد: انجیرستانهای استهبان بزرگترین انجیرستانهای دیم جهان است در حالیکه از این پتانسیل آنگونه که باید استفاده نمی شود.
وی افزود: مقرر شده که در این جشنواره نسبت به جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی این شهرستان برای حمایت از تولید انجیر و ایجاد کارخانه فرآوری اقدام شود که امیدواریم این امر محقق شود.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان