کد خبر: ۳۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

تالاب بین‌المللی کمجان به قطب گردشگری تبدیل شود

فرماندار خرامه گفت: تالاب بین‌المللی کمجان مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و باید به قطب گردشگری تبدیل شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرامه، داریوش دهقان اظهار داشت: چشم‌انداز زیبا و منحصر به فرد این تالاب می‌تواند مکان بسیار خوبی برای گردشگران علاقمند به این طبیعت دلنواز باشد.

وی گفت: برای تبدیل این تالاب به منطقه گردشگری نیازمند اطلاع‌رسانی، اصلاح کناره‌های آن و احداث کمپ‌های استراحت در این مکان هستیم.

فرماندار خرامه افزود: اداره‌های منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محیط زیست باید این منطقه را به قطب گردشگری مهمی تبدیل کنند.

دهقان با بیان اینکه تالاب کمجان توانایی‌های نهفته قابل توجهی را برای توسعه گردشگری داراست، اضافه کرد: یکی از عوامل موثر توسعه گردشگری برخورداری از تعداد و انواع جاذبه‌های گردشگری بوده که تالاب کمجان دارای این استعداد است. 

رئیس شورای اداری شهرستان خرامه تصریح کرد: نبود راه ارتباطی مناسب از دیگر مشکلات این مکان است که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

فرماندار خرامه با تشکر از تمام تلاشگران برای احیای تالاب کمجان، مردم مهمان‌نواز و طبیعت‌دوست بخش کربال و روستای کمجان گفت: از دوستداران طبیعت و گردشگران دعوت می‌کنیم که با حضور در شهرستان خرامه از این نعمت زیبای خدادادی بازدید کرده و لذت ببرند.

به گزارش فارس، تالاب بین‌المللی کمجان شهرستان خرامه در 40 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و با مهاجرت پرندگان از مناطق سیبری این تالاب‌، چشم‌انداز زیبایی پیدا می‌کند.

این تالاب از جمله تالاب‌های مهم کشور است و در نخستین کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها در رامسر ثبت شده و به تأیید رسیده است.

این تالاب طی سالیان متمادی در مسیر کوچ پرندگان مهاجر قرار داشته و طبق نظر مجامع جهانی و زیست محیطی یک درصد از پرندگان خاورمیانه را در خود جای می‌داده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان