کد خبر: ۳۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

تعاونی‌های دانش‌بنیان هم‌فکری را تقویت می‌کنند

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌های دانش‌بنیان هم‌فکری نیروهای متخصص و نخبگان را تقویت می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس جمشید جعفرپور امروز  اظهار داشت: تعاونی‌ها به عنوان یک بخش از اقتصاد کشور معرفی شده‌اند که این موضوع در قانون اساسی آمده است اما در حال حاضر آنها بخش کوچکی از اقتصاد را پوشش داده‌اند.

وی افزود: این امر نیاز به آسیب‌شناسی فرهنگی دارد که در کارهای جمعی و تعاونی کمتر دارای موفقیت هستیم و در کارهای فردی موفقیت بیشتری داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به نیازهای فعلی کشور و شرایط تحریم باید از ظرفیت‌های تشکل‌های تعاونی نخبگان بهره بگیریم که در این زمینه با تاکید مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

جعفرپور اضافه کرد: در بحث نخبگان توانمندی‌های قابل توجهی داریم که اگر بتوانیم از آنها در قالب تعاونی و در کنار یکدیگر استفاده کنیم قادر به تولیدات داخلی به جای استفاده از تولیدات خارج از کشور می‌شویم.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: این هدف‌گیری نیازمند زمینه‌ها و اقداماتی است که در این راستا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند نیازهای خود را به جای خرید از خارج از تولیدات و محصولات ساخته شده تعاونی نخبگان تهیه کنند.

وی ادامه داد: این امر موجب رفع وابستگی به خارج و درآمد برای نخبگان و جذب آنان می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محصولات نوپدید و فناوری‌های نوین در شرایط تحریم باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

جعفرپور با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های نخبگان موجب صرفه‌جویی‌های بسیاری می‌شود، تصریح کرد: وظیفه تمام دستگاه‌ها است که به منظور تقویت همبستگی بین فعالان اقتصادی و رفع وابستگی از محصولات خارجی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تعاونی نخبگان حمایت کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان