کد خبر: ۳۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

لزوم تحول در زیرساخت‌های کشاورزی خرامه

فرماندار خرامه گفت: باید اعضای کارگروه بخش کشاورزی با همکاری فارغ‌التحصیلان کشاورزی و صاحب‌نظران در این بخش و کشاورزان با یک برنامه‌ریزی تخصصی زیرساخت‌های این بخش را متحول کنند.

به گزارش شیرازه، فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم بید، داریوش دهقان در جمع اعضای شورای کشاورزی و جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: باید با تکمیل کانال‌های مدرن آبیاری و احداث چپاپ (بند انحرافی) بر روی بندهای رودخانه کرٰ به سمت کشاورزی نوین گام برداریم.

وی گفت: استفاده از الگوهای صحیح و منطبق با کشاورزی این شهرستان و نظارت دقیق و علمی بر مزارع کشاورزی باید به صورت جدی دنبال شود. 

فرماندار خرامه افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر خسارت‌های شدیدی به کشاورزی تک‌محصولی منطقه وارد کرده است که باید با عزمی راسخ برای مقابله با این معضل برنامه داشته باشیم. 

دهقان تصریح کرد: حضور کارشناسان جهاد کشاورزی بین کشاورزان به صورت مستمر باعث ایجاد انگیزه و تحول در کشت و برداشت محصولات آنان می‌شود.  

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان خرامه ادامه داد: عواملی که باعث ارتقا و تحول در قابلیت‌های کشاورزی این منطقه می‌شود شامل احداث استخر ذخیره آب، احداث و تبدیل کانال خاکی به کانال آبیاری مدرن، مطالعه و اجرای آبیاری نوین در باغات و مزارع، احداث بندهای خاکی و سنگی و ملاتی و مخزنی و تغذیه‌ای است که باید با تمام توان پیگیری و اجرا شود.

فرماندار خرامه گفت: تحول در بخش کشاورزی تحول دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد، از این رو برای توسعه این بخش تمام دستگاه‌ها و مدیران اجرایی این استان باید همکاری و هماهنگی مطلوبی با اجرای طرح داشته باشند.

برچسب ها: کشاورزی ، خرامه ، شیرازه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صدای خرامه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱
0
سلام خرامه چیکارش به خرم بید