کد خبر: ۳۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

آرامگاه سعدی روزانه تا 70 هزار نفر بازدید‌ کننده دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در برخی ایام سال تعداد بازدید کننده‌های آرامگاه شیخ اجل مصلح‌الدین شیرازی در یک روز به 70 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس فریدون فعالی امروز  در شیراز اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون حدود 20 میلیون نفر به استان فارس سفر کرده‌اند و اکثریت این مسافران بازدید از آرامگاه سعدی را در برنامه خود داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این آرامگاه تعطیلی ندارد و در روزهایی که مردم تعطیل هستند کارمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برای پذیرش مردم در این آرامگاه و سایر اماکن دیدنی فارس به خدمت‌رسانی مشغولند به نحوی که گاهی مرخصی این افراد به همین دلیل لغو شده است.

به گفته این مسئول، آرامگاه سعدی در شرایط عادی از ساعت 8 صبح تا 11 شب پذیرای میهمانان است.

فعالی اضافه کرد: از عید نوروز تاکنون عملیات بازسازی و ساماندهی آرامگاه سعدی باعث به وجود آمدن اختلال‌هایی در روند بازدید مردم شده است و جا دارد که در این زمینه از مردم فرهنگ‌دوست استان فارس و کشور عذرخواهی شود.

وی ادامه داد: هر روز سایت اجرای عملیات بهسازی و ساماندهی این آرامگاه محدودتر شده و شرایط برای بازدید مردم مهیاتر می‌شود.

فعالی اضافه کرد: در نخستین فاز نورپردازی، ساماندهی محوطه و باز شدن رواق‌های آرامگاه سعدی در دستور کار بوده که انجام شده است.

وی همچنین به احیای حوض واقع در ضلع جنوبی ایوان این آرامگاه اشاره کرد و گفت: این حوض نیز که تاثیر ویژه‌ای در فضای اطراف آرامگاه داشت به شکلی مطلوب احیا و مرمت شد.

فعالی خاطرنشان کرد: در فاز دوم با اختصاص اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال بخش شمالی و همچنین محوطه غربی آرامگاه سعدی شیرازی ساماندهی می‌شود که خاک‌برداری و اجرای کف‌سازی و کف‌فرش در بخش شمالی و همچنین لبه‌گذاری باغچه‌ها و ساماندهی فضای سبز نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: اجرای پله‌های سنگی دسترسی طرفین ورودی اصلی آرامگاه از دیگر اقدامات اجرایی فاز دوم است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان