کد خبر: ۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

نمایش آثار نشریه‌نگاران کودک و نوجوان در حرم احمدی (ع)

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: همزمان با جشنواره نشریه‌نگاری سنتی و الکترونیک رضوی استان نمایشگاهی از آثار منتخب تا پنجم مهر‌ماه امسال در آستان احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مجتبی حق‌پرست بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره سراسری نشریه‌نگاری رضوی اظهار داشت: برگزاری جشنواره نشریه‌نگاری رضوی در فارس فرصتی ارزشمند است، از این رو که این استان بیشترین تعداد امامزادگان کشور را در خود جای داده و سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران است؛ به طور حتم کودکان و نوجوانان این دیار با بهره‌مندی از معنویت این شهر و فضای جشنواره بهره مضاعفی را از ساحت اهل بیت (ع) می‌برند.

وی تصریح کرد: در مجموع 2 هزار و یک اثر در سایت جشنواره ثبت‌نام کردند و از این تعداد یک‌هزار و 800 اثر به دبیرخانه واصل شد که نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش در آثار ارسالی وجود دارد.

حق‌پرست اضافه کرد: این آثار توسط گروه سنی 10 تا 17 سال تولید شده و جشنواره سوم رشد چشم‌گیری در کمیت فعالیت‌ها نسبت به جشنواره‌های پیشین دارد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: در جشنواره نشریه‌نگاری سوم استان فارس با 267 اثر دارای بیشترین تعداد آثار، تهران با 119 اثر در رده دوم و خراسان رضوی با 117 اثر در جایگاه سوم تعداد آثار قرار داشتند.

به گفته وی، در استان فارس به ازای هر مرکز فرهنگی هنری هشت نشریه رضوی، در خراسان به ازای هر مرکز شش نشریه و آذربایجان به ازای هر مرکز چهار نشریه تولید کرده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: داوری نشریات به اهتمام گروهی از داوران سراسر کشور در پنج شبانه‌روز انجام شد.

وی اضافه کرد: از یک‌هزار و 800 اثر نزدیک به 370 اثر الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که دو اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان