کد خبر: ۳۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۱

120 پروژه شهرداری شیراز افتتاح شد

به مناسبت فرا رسیدن ایام مبارک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس 120 پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ورزشی شهرداری شیراز با اعتبار 420 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، شهردار شیراز بعدازظهر امروز به همراه جمعی از شهرداران مناطق، مدیران و کارکنان، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از خبرنگاران این شهر در مراسم افتتاح برخی از این طرح‌ها حضور پیدا کرد.

نخستین پروژه‌ای که توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت بوستان کاج واقع در بلوار رحمت به مساحت 35 هزار متر مربع بود.

اسماعیل صالحی شهردار منطقه 4 شیراز هدف از احداث این بوستان را افزایش سرانه فضای سبز شهری ذکر و اضافه کرد: بیش از 7 هزار متر مربع موزاییک فرش و 3 هزار متر لبه‌گذاری در پارک کاج کار شده و سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز برای آن احداث شده است.

دومین پروژه‌ این بازدید پروژه احداث بلوار صنعت حدفاصل شهرک گل‌ها و بلوار احمدبن موسی (ع) بود که با هزینه 150 میلیارد ریال با هدف اتصال شهرک گل‌ها، دستغیب و شرق کوشک میدان به بلوار احمدبن موسی و بلوار رحمت توسط شهرداری منطقه پنج شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مرکز کنترل نظارت بر سیستم یکپارچه‌سازی شهری شامل دو طرح زیرساختی ICT MASTER  به منظور هماهنگ‌سازی تمام فعالیت‌های شهرداری و تشکیل شورای راهبردی ICT  شهرداری دیگر برنامه‌ای بود که توسط شهردار و همراهان بازدید شد.

به گزارش فارس، دیگر پروژه‌های دهه کرامت و هفته دفاع مقدس شهرداری شامل افتتاح فاز صفر و یک شهرداری الکترونیک، افتتاح بخشی از فاز دو (ساماندهی و کد‌دهی املاک)، تقویت شبکه زیرساخت ارتباط بی‌سیم شهرداری با استقرار 44 مرکز ارتباط بی‌سیم و 12 لینک ارتباطی با نصب 24 آنتن، تقویت زیرساخت‌‌های فیبر نوری، بهره‌برداری از نرم‌افزار تعامل شهرداری با دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری، زیر‌سازی و کف‌سازی آسفالت سطح شهر، احداث بوستان سلامت در زیبا شهر، بازسازی فرهنگ‌سرای خانواده در سه منطقه شهر شیراز، بازارچه آفرینش در گلدشت حافظ، نقاشی‌های دیواری در سطح شهر، نورپردازی تعدادی از میادین و بهره‌برداری از سیستم اطلاعات مدیریتی (MIS) و ... بود.

نظرات بینندگان