کد خبر: ۳۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

مجتمع فرهنگی هنری فراشبند افتتاح شد

همزمان با ایام مبارک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس مجتمع فرهنگی هنری فراشبند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مراسم افتتاح این مجتمع اظهار داشت: در شهرستان فراشبند در ابتدای تشکیل دولت نهم تنها یک شهر از نعمت گاز برخوردار بود اما با خدمات دولت امروز 52 شهر و روستا دارای گاز شده‌اند.

احمد همتی بوشهری افزود: در استان فارس تنها در بخش مسکن روستایی دو برابر کل دولت‌های پس از انقلاب واحد روستایی احداث شده است.

وی این میزان کار را نشان دهنده اهتمام دولت در خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دولت در تمام بخش‌ها و از جمله بخش فرهنگ و هنر در صدد توزیع عادلانه امکانات و پروژه‌ها بوده است.

همتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که کلامی که می‌خواهد ماندگار شود باید در قالب هنر بیان شود و درست به همین دلیل است که به کارگیری ابزار هنر برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بسیار ضروری است.

این مدیر فرهنگی بیان کرد: فرهنگ هویت و وجود انسان را می‌سازد و هویت غالب اسلامی در دوران دفاع مقدس باعث شد که در برابر دشمن تا دندان مسلح نا‌ممکن‌ها ممکن شود.

وی اضافه کرد: مجتمع فرهنگی هنری فراشبند با اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون تومان افتتاح شد و در آن همواره به روی اهل هنر و فرهنگ شهرستان باز است.

به گفته وی، تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد در استان فارس در ابتدای دولت نهم 155 کانون بوده و امروز به یک‌هزار رسیده است.

همتی ادامه داد: در ابتدای دولت نهم تعداد مجتمع‌های فرهنگی هشت مجتمع بود که با 11 مجتمع در حال تکمیل و تجهیز به 34 مورد می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در ابتدای دولت نهم هیچ نگارخانه‌ای در این استان وجود نداشت و امروز تعداد آن به پنج نگارخانه رسیده است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌ها در سال 1384 در استان فارس 121 مورد بود که اکنون به بیش از 150 کتابخانه رسیده است.

همتی تصریح کرد: عملیات مجتمع فرهنگی هنری فراشبند در سال 86 آغاز شد و با یک‌هزار و 500 متر زیربنا و اعتبار یک میلیارد و 150 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، این مجتمع در دو طبقه شامل سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 360 نفر، کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های گریم، نمازخانه و 3 هزار متر مربع محوطه‌سازی به بهره‌برداری رسید.

همتی تصریح کرد: تامین اعتبار احداث مجتمع از محل اعتبارات استانی، سفر ریاست جمهوری و دو درصد اعتبارات نفت و گاز بوده است.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فراشبند علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، فرماندار فراشبند، امام جمعه این شهرستان و نماینده مردم فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان