کد خبر: ۳۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

خدمات 7 ساله دولت با خدمات 40 سال قبل برابری می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدماتی که دولت در هفت سال گذشته ارائه داده با 40 تا 50 سال گذشته قابل مقایسه نیست و گاهی یک سال آن با 40 سال برابری می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سیدمحمد حسینی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی هنری فراشبند اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت از قم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز شد و تا روز ولادت باسعادت امام رضا (ع) به نیابت از سالروز تولد ایشان 888 برنامه باشکوه و مفصل در 68 موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: معارف رضوی باید به دنیا معرفی شود معارفی که برگرفته از مکتب امام رضا (ع)، امام صادق (ع) و سایر اهل بیت است؛ و زمانی که امام رضا را معرفی کنیم گویی که مکتب اهل بیت را معرفی کرده‌ایم.

حسینی اضافه کرد: استان فارس با سابقه و پیشینه درخشان و بزرگان و مفاخری مانند حافظ، سعدی و سلمان فارسی اقتضا می‌کند که مدیران آن رویکرد فرهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما در مقابل یک هجمه فرهنگی تمام عیار قرار داریم که نمونه آن چند روز قبل در توهین به بالاترین شخصیت جهان اسلام تبلور یافت، باید بتوانیم از فرهنگ و اصول خود صیانت و آن را به دنیا معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی رئیس جمهور مکتبی ما در سازمان ملل حضور می‌یابد که همگی منتظر هستند تا ببینند او چه می‌گوید که وی نیز با شجاعت مباحث بنیادین را طرح کرده، نظام لیبرال دموکراسی را به چالش می‌کشد و پایان آن را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: فیلم روزهای زندگی که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته خوش درخشید فیلم دفاع مقدسی بود و در حال حاضر فیلم‌های دیگری درباره شهید کاوه و شهید چمران در دست ساخت است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها تمام برنامه‌های فرهنگی کشور با قوت ادامه دارد گفت: با همگرایی و اتحاد از این توطئه نیز گذر می‌کنیم و مانند گذشته این فشارها تاثیری در مردم ما ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی هنری در فراشبند با 250 شهید و فرهنگ ولایت‌مداری مردم، فرصتی است تا هنرمندان نیز مروج روحیه ایثار و مقاومت باشند.

استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: خدماتی که دولت در هفت سال گذشته ارائه داده با 40 تا 50 سال گذشته قابل مقایسه نیست و گاهی یک سال آن با 40 سال برابری می‌کند.

حسین صادق عابدین افزود: باید شاکر خداوند باشیم که با بصیرت مردم دولتی روی کار آمد که گفتمان امام (ره) و ارزش‌های انقلاب را زنده کرد.

وی ادامه داد: تاکید دولت نهم و دهم بر عدالت و تقسیم عادلانه امکانات و منابع بر اساس عدالت در سراسر کشور بود و امروز به وضوح نتایج این عدالت‌خواهی در مناطق محروم قابل مشاهده است.

در ادامه استاندار فارس خواستار آن شد که مردم در انتخابات آتی نیز دولتی را انتخاب کنند که در ادامه مسیر انقلاب، فرمایشات رهبری و خط سیر حضرت امام باشد.

حسین صادق عابدین افزود: کشور در حال توسعه همه‌جانبه و گفتمان انقلاب در حال جهانی شدن است.

استاندار فارس بیان کرد: با این پیشرفت‌های مادی و معنوی باید برای توطئه‌های بیشتر آماده شویم و سختی راه فراهم کردن مقدمات دولت عدل جهانی را پذیرا باشیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان