کد خبر: ۳۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

افتتاح 5 مجتمع گردشگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بهره‌برداری پنج مجتمع گردشگری فارس در هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس  فریدون فعالی اظهار داشت: امسال در هفته بزرگداشت گردشگری شاهد بهره‌برداری کامل از مجتمع گردشگری شهر راز شیراز و بهره‌برداری از نخستین فاز چهار مجتمع دیگر شامل مجموعه گردشگری پولاد کف سپیدان، هتل بزرگ شیراز، مجموعه گردشگری داوس و مجموعه سرزمین سبز صدرا در شهر شیراز هستیم.

دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها بالغ بر 2 هزار و 330 میلیارد ریال بوده که در نخستین فاز این پروژه‌ها 800 میلیارد ریال اعتبار تزریق شده است.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال‌زایی در نخستین فاز این پروژه‌ها 365 نفر است که بدون شک در این حوزه تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه به تسهیلات ارائه شده به چهار پروژه از این پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات دولتی اختصاص یافته به این پروژه‌ها 208 میلیارد ریال است.

فعالی با بیان اینکه ششم مهر ماه هر سال برابر با 27 سپتامبر بر اساس اعلام سازمان جهانی جهانگردی ((UNWTO روز جهانی جهانگردی نامیده شده و در سراسر جهان با انجام برنامه‌های فرهنگی گوناگون این روز را گرامی می‌دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمان شدن این هفته با دهه کرامت ویژه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود.

وی در پایان به ویژه برنامه‌های روز جهانی گردشگری اشاره کرد و گفت: امسال مراسم ویژه این روز با حضور مقامات کشوری و استانی در مجموعه گردشگری سرزمین سبز صدرا برگزار می‌شود و در این مراسم از فعالان عرصه گردشگری این استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان