کد خبر: ۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۱

وقف یک منزل مسکونی در قیروکارزین

در یازدهمین وقف ثبت شده سال جاری در قیروکارزین، واقفی در شهر کارزین یک منزل مسکونی به متراژ 355 متر مربع را به خانه عالم اختصاص داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حجت‌الاسلام روح‌الله مقصودی امروز  در قیروکارزین اظهار داشت: وقف راه‏‌گشا و عامل رفع بسیاری از محرومیت‏‌های مادی و معنوی در جامعه بوده و میراثی ماندگار و گران‌بها از انسان برای خدمت به بشریت و کسب رضای الهی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین با اشاره به ثبت یازدهمین وقف قیروکارزین در سال جاری اضافه کرد: قربان حسین پور واقف کارزینی یک منزل مسکونی به متراژ 355 متر مربع و ارزش تقریبی 250 میلیون ریال را به نیت خانه عالم وقف کرد.

وی با بیان اینکه سه وقف اخیر شهرستان در شهر کارزین صورت گرفته تصریح کرد: نهمین وقف سال جاری نیز زمینی به مساحت 230 متر مربع و ارزش تقریبی 60 میلیون ریال بود که یوسف رضایی آن را به نیت توسعه مسجد امام خمینی (ره) وقف کرد.

مقصودی ادامه داد: در دهمین وقف امسال نیز طاهره نیساری زمین مسکونی خود به متراژ 231 متر مربع و ارزش تقریبی 60 میلیون ریال را به نیت توسعه و عمران حسینیه امام خمینی (ره) شهر کارزین وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین ابراز داشت: نقش ارتقای بهره‌‌وری موقوفات در تولید ملی، نقش و سهم وقف در اقتصاد و کارآفرینی و تولید علم و جنبش نرم‌‌افزاری و همچنین ایجاد و حفظ آثار اسلامی و تاریخی از موضوعاتی است که باید به طور جدی دنبال شود.

این مقام مسئول در پایان وقف بر برنامه‌های قرآنی، ورزشی و فرهنگی را از ارزشمندترین نمونه‌های وقف نوین دانست و افزود: واقفان با قدم گذاشتن در این عرصه می‌توانند در رشد و اعتلای جامعه اسلامی سهیم ‌شوند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان