کد خبر: ۳۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

تورهای رایگان شیرازگردی و استان گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری تورهای رایگان شیرازگردی و تخفیف ویژه مراکز اقامتی در هفته جهانگردی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، فریدون فعالی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 33 عنوان برنامه برای هفته گردشگری از ششم مهر ماه تا دوازدهم این ماه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تورهای ارزان قیمت و رایگان استان‌گردی و شیراز‌گردی و تخفیف 40 تا 50 درصد مراکز اقامتی از جمله برنامه‌های هفته گردشگری است.

فعالی ادامه داد: در این هفته هفت پروژه‌ سرمایه‌گذاری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گفته وی همچنین در هفته گردشگری مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی این استان به اتمام می‌رسد و 40 راهنمای گردشگری افتخاری در این اماکن استقرار می‌یابند.

طرح اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری شیراز، استقبال از زائران و گردشگران در مبادی ورودی شهر، برگزاری جشنواره خرما در خشت و برگزاری جشنواره و سمینارهایی با موضوع گردشگری از دیگر برنامه‌هایی بود که فعالی ذیل عنوان هفته گردشگری از اجرای آن خبر داد.

به گفته وی 5 میلیارد تومان به حوزه مساجد تاریخی اعتبار تخصیص یافته و مرمت آنها آغاز شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون طرح جامع گردشگری در اماکن طبیعی فارس مانند آبشار مارگون، بهشت گمشده و آب رکنی در حال اجراست که تا آخر امسال این طرح‌ها به پایان می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این مطلب گفت: هدف از اجرای چنین طرح‌هایی، فراهم کردن تسهیلات رفاهی و مسیری مناسب برای حضور گردشگران در این مناطق طبیعی است.

شروع مطالعات پروژه‌های جدید طبیعی در فیروزآباد مانند چشمه امامزاده خرقه و ساماندهی راه دسترسی غار شاپور دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین از تعیین پنج روستای دشتک، مارگون، مهارلو، قلات و جیدرزار به عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به استقرار راهنمایان تخصصی مذهبی در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) روز ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) گفت: در روز ششم هفته جهانگردی (یازدهم مهر ماه)  با حمایت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری بناهای تاریخی به صورت رایگان برای بازدید عموم گشوده می‌شوند.

فعالی بیان کرد: استان فارس در حال حاضر نخستین رتبه ثبت آثار جهانی را داراست و سه پرونده دیگر را نیز در دست ثبت دارد که شامل محور زندیه، محور ساسانی و بیشاپور است.

 

نظرات بینندگان