کد خبر: ۳۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

شهرداری جور برخی از سازمان‌های فرهنگی را می‌کشد

شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در مباحث فرهنگی به خوبی ورود پیدا کرده و حتی در مقاطع مختلفی جور برخی سازمان‌های فرهنگی دیگر را نیز کشیده و وظایف آنها را انجام داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه دفتر شهر دار شیراز، علیرضا پاک فطرت در دیدار با فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: توسعه شیراز باید از حرم مطهر آغاز شود چراکه اعتقاد داریم هرچه اعتبار صرف توسعه حرم حضرت احمدبن موسی (ع) کنیم برکت در شهرداری بیشتر می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های فرمانده سپاه فجر فارس از اقدامات شهرداری و همکاری این مجموعه با شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز در بحث مدیریت شهری بیش از شرح وظایفی که بر عهده‌اش گذاشته شده، تلاش کرده است.

این مسئول افزود: مجموعه مدیران شهرداری شیراز عهد بسته‌اند که مانند دوران جبهه و جنگ که بحث ساعت کاری مطرح نبود برای پیشرفت و تعالی شهر و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان تلاش کنند.

شهردار شیراز با اشاره به فشارهای غرب و اعمال تحریم‌های مختلف اضافه کرد: در مقطعی دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب از در جنگ وارد شد و هشت سال هر آنچه در توان داشت را به کار گرفت تا به خواسته‌های خود برسد.

وی ادامه داد: ملت آگاه و مسلمان ایران اسلامی با فرمان امام راحل و اتحاد و همدلی بی‌نظیر تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

پاک فطرت گفت: امروز نیز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از در جنگ فرهنگی و اقتصادی وارد شده و به دنبال این است تا با وارد آوردن فشار و اعمال تحریم‌های مختلف کشور و مردم سرافراز ایران را وادار به عقب‌نشینی و تن دادن به خواسته‌های خود کند.

شهردار شیراز اضافه کرد: ملت ایران امروز نیز هوشیارتر و آگاه‌تر از همیشه و با رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب، بدون توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غرب، قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و افتخارات بسیاری برای نظام و انقلاب آفریده‌اند.

پاک فطرت ادامه داد: ما نیز به عنوان خدمتگزاران مردم و نظام تلاش کرده‌ایم تا در شرایطی که دشمن به دنبال القای وجود رکود و بی‌تحرکی در کشور است، با انجام فعالیت‌ها و کارهای مختلف عمرانی نشان دهیم روند توسعه و عمران در شهر بیش از گذشته و با جدیت ادامه دارد.

شهردار شیراز ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی سومین حرم اهل بیت (ع) افزود: شهرداری شیراز در مباحث فرهنگی نیز به خوبی ورود پیدا کرده و حتی در مقاطع مختلفی جور برخی سازمان‌های فرهنگی دیگر را نیز کشیده و وظایف آنها را انجام داده است.

وی گفت: نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی رهبر فرزانه انقلاب ما را از خواب غفلت بیدار کرد و ضرورت بهره‌مندی از وجود چنین موهبت الهی یعنی وجود مبارک حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) را برای ما آشکار ساخت.

پاک فطرت گفت: در مباحث سیاسی نیز شهرداری شیراز هیچ‌گاه به شکل مستقیم ورود پیدا نکرده است اما در مناسبت‌ها و برنامه‌هایی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها با هوشیاری وارد شده و گوش به فرمان ولی‌امر مسلمین به وظایف خود عمل کرده است.

وی در مورد طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز گفت: اجرای خیابان 9 دی یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح توسعه حرم مطهر بود.

پاک فطرت افزود: سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری در این پروژه هزینه و از مجموع 170 پلاک، 67 پلاک با اعتبارات شهرداری تملک شد و در حدود 3 میلیارد میلیارد تومان نیز امسال در بحث اجرا هزینه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: کار انجام تملک‌ها با اعتباراتی که دولت از محل تبصره 12 گذاشت پایان یافت و مسیر باز شد و در ادامه، بحث زیباسازی و بدنه‌سازی مسیر را نیز شهرداری انجام می‌دهد.

پاک فطرت تصریح کرد: در همین مسیر اجرای یک مجموعه فرهنگی را نیز در دستور کار داریم که طرح آن آماده شده و به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

شهردار شیراز افزود: به منظور ایجاد تسهیل در روند آمد و شد در محدوده حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) کار بازگشایی مسیر خیابان هجرت را نیز آغاز کرده‌ایم که اجرای آن هزینه سنگینی را به همراه دارد اما با توجه به ضرورت اجرا، این کار را انجام می‌دهیم.

این مسئول شهری ادامه داد: اعتقاد ما این است که هرچه اعتبار صرف توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) کنیم، برکت کار بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه شیراز باید از حرم مطهر آغاز شود نه محور شمال غرب، چرا که آنها توسعه‌ای برای شیراز به همراه ندارند.

شهردار شیراز گفت: در بحث زیباسازی نیز کارهایی در شهر انجام شده و در حال انجام است و امیدواریم این کلان‌شهر به الگویی برای شهرهای اسلامی دیگر تبدیل شود.

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در دیدار شهردار و معاونان شهرداری شیراز با وی اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که در مباحث عمرانی و فرهنگی اقدامات خوبی در شهر صورت گرفته و یا در حال انجام است اما باید تلاش کنیم که این فعالیت‌ها روز به روز گسترش یابد.

 

غلامحسین غیب‌پرور در انجام فعالیت‌های مختلف را حرکتی رو به جلو دانست و گفت: امروز در عملکرد و فعالیت شهرداری نقطه تاریکی نمی‌بینیم و تیم مدیریتی شهرداری شیراز با بهره‌مندی از یک مجموعه خوب روند مثبتی را طی می‌کنند.

 

وی با قدردانی از اقدام شهرداری شیراز در بحث فعال شدن پایگاه‌های مقاومت در نقاط مختلف شهر شیراز افزود: پایگاه‌های مقاومت بهترین و مطمئن‌ترین سلول‌های فرهنگی هستند که باید در سراسر شهر فعال شوند.

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: فعال شدن پایگاه‌های مقاومت در 265 نقطه شهر اقدام بی‌نظیری است که جای تقدیر دارد و این حرکت باید ادامه یابد.

 

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان