کد خبر: ۳۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

ارزش‌های دفاع مقدس به دانشجویان و جوانان منتقل شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد گفت: اساتید و در مرحله بعد دانشجویان باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آحاد مردم به ویژه نسل جدید تلاش کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لامرد، عیسی امیری عصر امروز در نشست بصیرتی اساتید دانشگاه آزاد واحد لامرد که توسط بسیج اساتید این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس در تمام زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش بسزایی در پیشرفت کشور داشته است.

وی افزود: رشادت‌های رزمندگان دیروز باید به خوبی توسط نسل جوان امروز ماندگار شود، چرا که دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تمام قوای خود در زمینه از بین بردن دستاوردها و آرمان‌های اصلی نظام تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید را فرصتی گران‌بها برای گرامی‌داشت رشادت‌های شهدا و رزمندگان دانست و گفت: کسب علم و دانش به همراه داشتن تفکر دفاع از سرزمین خود امر معنوی بسیار بالایی محسوب می‌شود و بهترین روش برای زندگی یک انسان است.

امیری اضافه کرد: باید اساتید و در مرحله بعد دانشجویان در آگاهی بخشیدن رموز دفاع هشت ساله به آحاد مردم و به ویژه نسل جدید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر اساتید دانشگاه آزاد واحد لامرد فرهنگ دفاع مقدس و تفکر بسیج و بسیجی را به خوبی لمس کرده‌اند، اظهار داشت: افتخار بزرگی است که بیشتر اساتید دانشگاه آزاد واحد لامرد به خوبی با فرهنگ جهاد، شهادت و تفکر بسیجی آشنا هستند و با همان روحیه در کلاس‌های درس خود حضور می‌یابند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد خواستار راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج این دانشگاه از سوی سپاه ناحیه این شهرستان شد و تصریح کرد: با راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج کارکنان این دانشگاه در کنار بسیج دانشجویی و بسیج اساتید گام‌های ویژه‌ای در افزایش ترویج فرهنگ بسیج و بسیجی برداشته می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه لامرد نیز دفاع مقدس را آیینه تمام‌نمای ولایت‌مداری ملت ایران دانست و ادامه داد: در هیچ جای تاریخ، جنگ یک ملت در مقابل تمام دنیا انجام نشده است بلکه جنگ‌ها را به صورت دو قطبی اداره می‌کرده‌اند.

محمد زائری‌نژاد دستاوردهای هشت دفاع مقدس را ارزشمند دانست و گفت: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تمام دنیا بسیار ارزشمند بوده است و همچنان شاهد این دستاوردهای مهم به ویژه در زمینه علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن از طریق شبکه‌های مخرب خود به خانه‌های ملت ایران ورود پیدا کرده است و در راستای از بین بردن سرمایه‌های اصلی نظام که جوانان هستند تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهد، اظهار داشت: باید خانوادهای ایرانی مراقبت و نظارت بیشتری بر جوانان خود داشته باشند.

عضو شورای تامین شهرستان لامرد در ادامه سخنان خود وظیفه امروز اساتید دانشگاه را در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران سنگین دانست و خواستار انتقال و معرفی سریع دستاوردهای اصلی نظام به نسل جدید و دانشجویان شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان