کد خبر: ۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

گرانی‌ها سبب ظلم به مصرف کننده می‌شود

امام جمعه کازرون گفت: برخی گرانی‌های موجود در بازار ربطی به تحریم ندارد بلکه با کم‌کاری متولیان امر به مصرف کننده ظلم می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون با گرامی‌داشت میلاد امام همام حضرت امام رضا (ع) در سخنانی اظهار داشت: مأمون عباسی با پیشنهاد ولایتعهدی به امام رضا (ع) می‌خواست قیام‌های علویان را فرو نشاند و امام را خلع سلاح کرده و نیز چهره قدسی آن امام بزرگوار را بین مردم کمرنگ کند.

وی افزود: دوران ولایتعهدی امام رضا (ع) باعث رونق شیعه در تمام عالم و به ویژه بین ملت ایران شد.

امام جمعه کازرون به میلاد با برکت امام رضا (ع) که به عنوان‌ روز محیط‌بان نیز نام‌گذاری شده است اشاره کرد و گفت: در اسلام به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بسیار تأکید شده است بنابراین وظیفه داریم با فرهنگ‌سازی در حفظ این عرصه خدادادی تلاش کنیم.

خرسند در ادامه ایام هفته حج را گرامی داشت و تصریح کرد: حج امسال نسبت به سال‌های گذشته در پی اهانتی که از سوی دشمنان به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) صورت گرفته دستخوش یک تلاطم و حرکت مضاعف است.

وی با بیان اینکه مسئله برائت از مشرکین و مقابله با دشمنان اسلام در حج امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: در این راستا مسلمانان جهان باید حول محور وحدت که شخص پیامبر اسلام (ص) است اجتماع کرده و توطئه اهانت به پیامبر (ص) را محکوم کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: این توطئه اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) بیانگر این است که دشمنان با  اصل اسلام مشکل دارند و در این مسئله شیعه و سنی مطرح نیست.

خرسند تصریح کرد: اهانت دشمنان به پیامبر اسلام (ص) اگرچه قلب مسلمانان را آزرده کرد اما باعث اتحاد و انسجام مسلمانان جهان شد و ترسی را در وجود دنیای استکبار به ویژه آمریکا و صهیونیسم انداخت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به موج جدید تحریم اقتصادی دنیای استکبار علیه ایران اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها تازگی ندارد بلکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ملت ایران آن را پی در پی تجربه و به یک فرصت طلایی در راه پیشرفت خود تبدیل کرده است.

خرسند ادامه داد: آمریکا و دنیای استکبار در این موج جدید که با تحریم نفت ایران در بازار جهانی، تحمیل کاهش قیمت نفت، تحریم بانک مرکزی و دیگر بانک‌های صادراتی و وارداتی ایران و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی و نیز تحریم حمل و نقل همراه بوده، در پی جدایی ملت از نظام و رهبری است.

خطیب نماز جمعه کازرون تصریح کرد: برخی گرانی‌هایی که در بازار کشور موجود است ربطی به تحریم ندارد بنابراین متولیان امر باید شعار ندهند و جلوی آن را بگیرند تا بیشتر از این به مصرف کننده ظلم نشود.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه هیچ متولی در کنترل قیمت در بازار ایفای نقش نمی‌کند، تصریح کرد: هر شرکت و مغازه‌داری هر روز به قیمت خود در بازار می‌افزاید و با اعصاب مردم بازی می‌کند و کسی نیز جلودار آنها نیست.

خرسند در پایان هماهنگی قوای سه‌گانه در برخورد با گرانی و التهاب موجود در بازار دلار و ارز و سکه را خواستار شد و گفت: به نظر می‌رسد دست یک مسئله غیر‌اقتصادی در کار است و در این راستا وظیفه دولت و مجلس است که با قاطعیت از حقوق مردم دفاع کنند و به دغدغه مراجع تقلید، علما و ائمه جمعه و جماعت پایان دهند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان