کد خبر: ۳۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱

نیمی از دانشجویان استان فارس در پیام‌نور تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: نیمی از دانشجویان استان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سعید مظلومیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: این تعداد دانشجو که در دانشگاه پیام نور استان تحصیل می‌کنند 50 درصد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی فارس و 30 درصد جمعیت دانشجویان کل دانشگاه‌های فارس را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در استان فارس 90 هزار دانشجو در 44 مرکز و واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته مظلومیان، این دانشگاه همچنین دارای 230 عضو هیئت علمی تمام وقت، 700 نیروی اداری و 3 هزار استاد مدعو است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس در ادامه برخی از تفاوت‌های دانشگاه پیام‌نور با سایر دانشگاه‌ها را برشمرد و گفت:  بومی‌گزینی یکی از شاخص‌های این دانشگاه است که تا شعاع 120 کیلومتر متقاضیان بومی پذیرش می‌شوند و این امر موجب کاهش هزینه‌های تحصیلی و مشکلات فرهنگی خواهد شد.

مظلومیان ادامه داد: رسیدن به مقام‌های علمی برتر در چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی شده بود که دانشمندان ما با تلاش و توکل موفق شدند این هدف را 14 سال زودتر محقق کنند.

این مسئول آموزشی ادامه داد: در سال‌ جاری رتبه علمی ایران همچنان صعود پیدا کرده است و به رتبه شانزدهم دنیا رسیده‌ایم و با ادامه این روند در سال 1404 رتبه تک‌رقمی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: یکی از دانشگاه‌هایی که با هدف توسعه آموزش عالی و تربیت نیروی متخصص برای بخش‌های مختلف جامعه تاسیس شده دانشگاه پیام‌نور بوده که موفق شده است آموزش عالی را در اقصی نقاط ایران گسترش داده و زمینه تحصیل تمام داوطلبان را فراهم کند.

به گفته این مسئول، شعار پیام‌نور آموزش عالی برای هر جا و هر زمان است که امروز شاهد تحقق این شعار هستیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام‌ نور نقش مهمی در تحقق اهداف آموزش عالی دارد و در سال‌های اخیر برای جلوگیری از هدر رفتن عمر جوانان بسیار مفید بوده است.

به اعتقاد مظلومیان، پیام‌نور در سال‌های اخیر موفق شده است با توسعه واحدهای خود در تمام شهرستان‌های استان از خروج جوانان از کشور برای ادامه تحصیل جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام‌نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه وزارت علوم یکی از ابردانشگاه‌های دنیا محسوب شده و با بیشترین دانشجوی مجازی در کشور قطب مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام است.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر استفاده از کتاب‌های خودآموز و روش دانشجو‌محوری در این دانشگاه گفت: خروجی‌های دانشگاه پیام‌نور بار علمی بالایی دارند.

وی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور فارس در بخش فرهنگی رتبه دوم کشور و در حوزه عمرانی و ورزشی رتبه نخست را کسب کرده است.

گسترش فضای عمومی دانشگاه، ایجاد و افزایش رشته‌های دکترا، افزایش امکانات و کارکنان و تاکید بر درصد قبولی دانشجویان پیام‌نور در مقاطع تکمیلی دانشگاه‌های معتبر بدون ذکر آمار مربوطه، دیگر مواردی بود که مظلومیان در این سخنرانی به تشریح آنها پرداخت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان