کد خبر: ۳۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

پایگاه انتقال خون لامرد با وجود افتتاح غیرفعال است

هشت ماه از افتتاح پروژه 100 میلیون تومانی پایگاه انتقال خون لامرد می‌گذرد، اما این مرکز همچنان غیرفعال است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لامرد، با گذشت هشت ماه از افتتاح رسمی پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد که در دهه فجر سال 90 صورت گرفت، این پایگاه همچنان به علت مشکلات ویژه خود، فعال نشده و کار خون‌گیری در آن انجام نمی‌شود.

غیرفعال بودن این مرکز که ﺑﺎ اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ 100 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮﻣﺎن ﺗﻮﺳﻂ یک خیر به نام ﺣﺎج اﺣﻤﺪ ﻧﺠﺎر ﻗﻄﺮی در زمینی ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ 10ھﺰار ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ و زیرﺑﻨﺎی 800 ﻣﺘﺮ ﻣﺮﺑﻊ در دو طﺒﻘﻪ اداری و ﻣﺴکونی ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه، گلایه شهروندان و خیراندیشان را از بی‌توجهی مقامات استانی در پی داشته است.

علیرضا توسلی ﻣﺪﯾﺮکل اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮن ﻓﺎرس در زمان برگزاری مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: در بعضی از شهرﺳﺘﺎن‌ھﺎی ﺟﻨﻮبی ﻓﺎرس از جمله ﻻﻣﺮد و مهر، ﭘﺎیگاه اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮن وﺟﻮد ﻧﺪارد و این شهرستان‌ھﺎ ﺗﺎ ﻣﺮکز اﺳﺘﺎن ﻓﺎرس ﻧﯿﺰ ﻓﺎﺻﻠﻪ بسیاری دارﻧﺪ لذا با توجه به ﻧﯿﺎز ﺧﻮنی ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن‌ھﺎی ﻣﻨﻄﻘﻪ و ﺑﯿﻤﺎران ﺧﺎص و دیاﻟﯿﺰی، این ﭘﺎیگاه‌ها میﺗﻮاﻧﺪ ﺗﺄﻣﯿﻦکننده ﻧﯿﺎزھﺎی ﺧﻮنی آنها ﺑﺎﺷﺪ.

بلاتکلیفی این پروژه، دلسردی سایر خیراندیشان را نیز به همراه داشته و آنچه مسلم است اینکه خیراندیش این پروژه به وعده‌های خود عمل کرده اما در عین حال قول‌های مسئولان استانی هنوز محقق نشده و ساختمانی که با این هزینه ساخته شده است، همچنان خاک می‌خورد.

سؤال این است که چرا پروژه‌ای که هنوز به طور کامل تجهیز نشده و نمی‌تواند خدمات‌رسانی کند، با عجله افتتاح و با بازگشت مدیرعامل انتقال خون استان از این شهرستان درب‌های آن بسته می‌شود، آیا چنین اقداماتی باعث دلسردی، یاس و بی‌انگیزه شدن خیراندیشان نمی‌شود.

خون‌گیری به صورت موردی و در ایام و مناسبت‌های خاصی توسط اکیپ اعزامی از شهرستان همجوار لارستان در درمانگاه ابوفاضل شهر لامرد انجام می‌شود که به علت بعد مسافت و نبود امکانات و تجهیزات نگهداری خون، فقط در ساعات محدودی این کار صورت می‌گیرد و گاهی خون‌های گرفته شده به هدر می‌رود.

مصطفی صداقت جوان 28 ساله که در شهر لامرد سکونت دارد و تاکنون 10 مورد اهدای خون به نیازمندان داشته است، خواستار راه‌اندازی سریع پایگاه انتقال خون این شهرستان شد.

این جوان لامردی اعتقاد دارد در اغلب موارد تنها 70 کیسه خون‌گیری به شهر لامرد تعلق می‌گیرد در حالی که استقبال‌کنندگان از این امر خیر بیش از این تعداد است.

زهیر روحی نیز یکی از شهروندان لامردی است که تاکنون موفق شده است در این امر خداپسندانه 15 بار خون خود را به نیازمندان اهداء کند.

وی در مورد راه‌اندازی پایگاه انتقال خون به خبرنگار فارس در لامرد می‌گوید: فقط در مناسبت‌های مختلف مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و هفته سلامت در درمانگاه ابوفاضل شهر لامرد توسط اکیپ اعزامی از شهرستان لارستان خون‌گیری انجام می‌شود.

اما در این میان سهراب ابراهیمی که به تازگی به عنوان سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان لامرد منصوب شده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 30 میلیون تومان خرید تجهیزات اولیه و مورد نیاز این پایگاه انتقال خون صورت گرفته است.

وی افزود: در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری آحاد مردم شهرستان لامرد می‌توانند با حضور در پایگاه انتقال خون اقدام به اهدای خون کنند.

سرپرست پایگاه انتقال خون لامرد از انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی سریع پایگاه انتقال خون این شهر خبر داد و اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی برای راه‌اندازی سریع این پایگاه انتقال خون و شروع فعالیت از نیمه دوم آبان‌ماه در حال انجام است.

ابراهیمی ادامه داد: مشکل فنی پله‌های ورودی پایگاه انتقال خون لامرد نیز تا آخر سال جاری برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان