کد خبر: ۳۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

برگزاری یادواره شهیده ناهید فاتحی کرجو در شهرستان خرامه

این همایش با حضور جمعی از خواهران بسیجی ، مادران و همسران شهدای شهرستان و مسئولین محترم ....
به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه این همایش با حضور جمعی از خواهران بسیجی ، مادران و همسران شهدای شهرستان و مسئولین محترم با همکاری حوزه بسیج خواهران و سپاه ناحیه خرامه سه شنبه 3 مهرماه در سالن حافظ دانشگاه پیام نور با اجرای برنامه های متنوع برگزار گردید .
به گزارش خبرنگار صدای خرامه ، سرهنگ محمد علی شیبانی فرمانده سپاه ناحیه خرامه ، ضمن عرض خوش آمد گویی و تبریک هفته دفاع مقدس به حاضرین و خانواده شهدا بیان داشتند امیدواریم که بتوانیم از این فرصتهای بدست آمده استفاده کامل و بهینه را ببریم و با معرفی شهیدان این مجلس شهیده ناهید فاتحی ، میثمی، فرهانیان امینی وهمچنین شهید کشاورز و همسرشان شهیده لیلا زارع که زوج شهید شهرستان خرامه می باشند .
وی در ادامه عنوان کردند : این همایش برای یادآوری یاد و خاطره آنها است که خواهران در جبهه های مقدس نقش سازنده ای داشتند اگر شاید حضور مستقیم و نزدیک در جنگ نداشتند با حضور غیر مستقیم خود در جبهه و همچنین پشت جبهه با تربیت فرزندان و فرستادن آنها به جبهه نقش مهمی ایفا کردند .
فرماندهی ناحیه در ادامه خطاب به خواهران افزودند: اکثر وصیت نامه شهدا ، دفاع از ولایت و حفظ حجاب برای خواهران است.
ایشان با اشاره به اینکه دشمن در کمین است و نه مانند قبل در پشت خاکریزها به جنگ بپردازد بلکه با جنگ نرم  با استفاده از وسایل ارتباطی چون موبایل و ماهواره در کمین جوانان ما نشسته است همانطور که می دانیم اکثر اتفاقاتی که رصد می شود شروعش از ماهواره است همانطور که رفتارهای غربی که بین نوجوانان مشاهده می شود برگرفته از ماهواره است ایشان با یادآوری این نکته بیان داشتند که استفاده از این وسایل به روش نامطلوب بهای خون 230 شهید در طول دفاع مقدس نیست .
حجت الاسلام والمسلمین محرابی ضمن عرض سلام  تبریک و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و هفته کرامت به خانواده شهدا و ایثارگران ، جانبازان بیان داشتند: شما ایثاگران ، خانواده شهدا و جانبازان نام اسلام و قرآن را بلند کردید و نظام های استکباری و استبدادی را به لرزه درآوردید و امروز با لبیک یا رسول الله گفتن های خودتان لرزه بر اندام های دشمنان و کاخ سفید انداختید .
ایشان در ادامه با یادآوری فعالیت بانوان در 8 سال دفاع مقدس بیان داشتند در میان مکتبهای موجود و ادیان موجود جایگاهی که اسلام برای زن و در نظام توحیدی برای خانواده قائل است در هیچ دین و مسلکی چنین اندیشه را نمی بینید ، در دین مبین اسلام بعد از اطاعت از خدا اطاعت از مادر تعیین شده است همانطور که خداوند سبحان در قرآن کریم " سوره کوثر"  را در شان مادر و زن نازل کرده است .
ایشان در ادامه افزودند :در طول 8 سال دفاع مقدس لحظه لحظه دفاع مقدس را شما ورق بزنید حضور زنان و فعالیت زنان را شما گاهی اوقات در بعضی مقاطع برجسته تر از منبع می بینید .
حضور در انقلاب امام عصر بنا بر روایات متعدد از 313 یار آن حضرت که به عنوان فرماندهان لشکر امام عصر هستند 50 نفر فرماندهان نه افراد پایین بلکه فرماندهان انقلاب امام عصر از زنان و بانوان هستند اینها نگاه ایدئولوژی اسلامی به زن است همین زنان و همین بانوان شهدا با این اندیشه پا به عرصه دفاع مقدس گذاشتند .
محرابی در ادامه بیان داشتند :فعالیت بانوان در 3 حوزه در دفاع مقدس تبلور پیدا می کند
1 فعالیت بانوان و مادران و خواهران در عرصه پشت جنگ است
2 فعالیت دوم در میدان نبرد بوده است که با بیان خاطرات و زندگی نامه های همسران و مادران شهدا و جانبازان این نکات را عنوان کردند .
3 فعالیت سوم رسالت در بعد از دفاع مقدس و حفظ ارزشها ی هفته دفاع مقدس و 8 سال دفاع مقدس است
ایشان خطاب به مسئولین عنوان کردند امروز در برابر خون شهدا مسئولیم ، امروز این لباسهای بدون صاحب با ما سخن دارند ، امروز تمسال مبارک شهدا با ما سخن دارند . شهدا رفتند برای اینکه اسلام و ارزشهای دینی زنده بماند همانگونه که امام حسین (ع) فرمودند اگر با قطعه قطعه شدن من دین اسلام احیا می شود ای شمشیرها بیایید و من را درآغوش بگیرید .
اگر آن روز حسین بن علی (ع) این شعار را داد امروز شهید فاتحی ها همین کار را کردند .
حجت الاسلام والمسلمین محرابی در پایان افزودند: اولین شعار شهدا حفظ ارزشها است هرکس دغدغه میثاق با شهدا را دارد ارزشهای دینی و اسلامی و تبیعیت از امام و رهبری را ترویج دهد . دومین هدف شهدا اصلاح در جامعه و کمک به فقرا و دستگیری مظلومین است . سومین شعار شهدا حمایت از مظلوم بوده است و چهارمین هدف شهدا کمک به احیای  روح الهی در جامعه است .
در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر توسط مسئولین از خانواده شهید کشاورز و لیلا زارع تقدیر و تشکر به عمل آمد ./224224
 
انتهای خبر/ص
نظرات بینندگان