کد خبر: ۳۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱

افزایش 60 هکتار به نرگس‌زارهای کازرون

رئیس اداره منابع طبیعی کازرون از اضافه شدن 60 هکتار به نرگس‌زارهای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس جهان‌زیر والی امروز در کازرون اظهار داشت: این اداره توانست از محل اعتبارات سفر بابرکت مقام معظم رهبری به شهرستان کازرون در راستای حفظ ذخیره‌گاه ژنتیکی گل نرگس، حدود 60 هکتار در سال‌های گذشته و نیز 60 هکتار درسال جاری کشت گل نرگس در این شهرستان را افزایش دهد.

وی افزود: علاوه بر کشت و توسعه در نرگس‌زارهای جره، بلبلک و فامور، در ایستگاه تحقیقاتی گل نرگس دادین نیز به کشت و توسعه این گل به منظور حفظ این‌گونه ارزشمند اقدام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی کازرون در ادامه از تولید و تکثیر گل نرگس و توسعه آن در مناطق دیگر این شهرستان و حتی فارس و کشور در سال‌های آینده خبر داد و گفت: گل نرگس کازرون به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و نیز ماندگاری آن بعد از برداشت، هر ساله مورد توجه بازارهای داخلی و خارجی بوده است.

والی در بخش دیگر سخنانش از نبود امکانات رفاهی کافی در نرگس‌زارهای کازرون گلایه کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه این موهبت الهی هر ساله بازدیدکنندگان، گردشگران و علاقمندان بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند اما از امکانات رفاهی کافی برخوردار نیست که توجه مسئولان امر را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: گل نرگس کازرون علاوه بر بازارهای داخلی، بخشی از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی کازرون در پایان تنوع گیاهی و رشد بالای آنها در این شهرستان را متأثر از آب و خاک، توپوگرافی و اقلیم منطقه عنوان کرد و افزود: گل نرگس از جمله گونه گیاهی باارزشی است که با شرایط موجود در این شهرستان رشد چشم‌گیری دارد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان