کد خبر: ۳۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

سند توسعه طبیعت‌گردی تالاب پریشان تهیه شد

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: در اجرای نخستین گام برای تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری طبیعت در تالاب پریشان سند سیاست و خط‌مشی توسعه طبیعت‌گردی پیرامون این تالاب تهیه و تنظیم شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی اظهار داشت: این برنامه با هدف ایجاد نگاه جدیدی در طبیعت‌گردی در تیر ماه 89 و در قالب نشست زیرکمیته تالاب پریشان به ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون و با حضور سایر اعضا، شامل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، فرمانداری، امور آب و موسسه و سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان از قبیل موسسه 13 فروردین، هم‌اندیشان جوان، طبیعت و سلامت، راهنمایان طبیعت‌گردی و کارشناسان طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین در تهیه و تنظیم این سند تاثیر ملاحظات اجتماعی و زیست‌بومی بر وضعیت اقتصادی روستائیان پیرامون این تالاب نیز در نظر گرفته شده است.

معینی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیته طبیعت‌گردی تالاب پریشان در تهیه این سند، تصریح کرد: از مراحل نخست تلاش شد تا با شناسایی فرصت‌ها و قابلیت‌های موجود گردشگری و همچنین بررسی امتیازها و آسیب‌های احتمالی حاصل از اجرای طرح‌های طبیعت‌گردی، ساز و کاری مناسب برای توسعه راهبردی طبیعت‌گردی در منطقه پریشان ارائه و ملاک‌هایی نیز برای تشخیص مطلوبیت طرح‌های پیشنهادی تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: در تهیه این سند موقعیت تالاب پریشان از لحاظ وضعیت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفت.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون در پایان از تمام مسئولان، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد، همچنین مسئول سابق میراث فرهنگی شهرستان کازرون که در تهیه این سند نقش مهمی داشته‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان