کد خبر: ۳۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

سازمان‌های شهرداری با یکدیگر هماهنگ نیستند

شهردار شیراز از نبود هماهنگی بین سازمان‌های مختلف شهرداری شیراز انتقاد کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهر، شیراز را شهری با اقلیم گرم و خشک معرفی کرد و اظهار داشت: مدیریت ستاد باغ‌ها باید با سازمان فضای سبز هماهنگ عمل کند، چراکه ما بیش از 200 هکتار باغ در تملک شهرداری داریم.

شهردار شیراز با بیان اینکه وظیفه اجرا باید به شهرداری‌های مناطق سپرده شده و سازمان فضای سبز بیشتر به مباحث کلان برنامه‌ریزی، مدیریتی و نظارتی اشتغال داشته باشد، لزوم توجه به توسعه فضای سبز با استفاده از درخت‌ها و گیاهان متناسب با اقلیم و آب و هوای این شهر را یادآور شد.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه چمن موجود مناسب شهر شیراز نیست، لزوم توجه به انتخاب گیاهان و درختان در نقاط مختلف شهر و چگونگی کاشت و حفاظت از آنها را یادآور شد و تصریح کرد: چرا باید هر سال تعداد بسیاری پارک یک‌هزار یا 2 هزار متری ایجاد کنیم ما امکان ایجاد پارک‌های 30 یا 50 هکتاری را داریم، به جای آنکه سالانه 10 یا 20 پارک یک‌هزار یا 2 هزار متری بسازیم، می‌توانیم یک پارک 50 هکتاری ایجاد کنیم.

شهردار شیراز گفت: باید باغ‌هایی که در اختیار شهرداری است، با هزینه‌هایی اندک بهسازی شده و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح توسعه فضای سبز در کمربندی 13 هزار هکتاری اطراف شیراز گفت: تمام این اراضی در حریم است و باید اسناد آنها به ‌نام شهرداری شده و ضمن حفظ این اراضی از تخریب، برنامه توسعه فضای سبز در آن اجرا شود.

شهردار شیراز ستاد باغ‌های قصردشت را جزئی از سازمان فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: باید معماری فضای سبز را جدی بگیریم، چراکه درختان می‌تواند نمای زشت ساختمان‌ها را زیبا جلوه داده و منظری مناسب برای شهروندان ایجاد کند.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی بین سازمان‌های مختلف شهرداری شیراز اضافه کرد: کارگر پسماند زباله ناشی از پاکسازی جوی را به باغچه‌ها می‌ریزد و کارگر فضای سبز آن را به همراه باقی‌مانده‌های هرس درختان و کوتاه کردن چمن در همان جوی رها می‌سازد.

شهردار شیراز با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی، تناسب بین نوع درخت، گیاه و گل کاشته شده در سطح شهر با اقلیم را یکی از راه‌های دستیابی به این مهم دانست و گفت: باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که پارک‌های ساخته شده اقتصادی باشد، چرا باید پارک را از پول مردم بسازیم و همسایه پارک، مغازه برپا کرده و از امکانی که فراهم شده بهره‌برداری کند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: می‌توان هنگام ساخت پارک‌ها با در نظر گرفتن چند مغازه که دارای طراحی مناسب و زیبا باشد، هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز را از محل واگذاری این اماکن تجاری تامین کرد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات شش ساله شهرزاد رونق‌زاده، مهرداد محمدی‌نیا به ‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز معرفی شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان